Melk mindert

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Anais, Nov 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anais

Anais Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    Hoi
    Ik ben nu 2 weken aan het kolven sinds ik bevallen ben en had vanaf dag 3 altijd veel melk. Ongeveer een 130 ml soms 180
    De ene borst is groter dan de ander en daar komt meer uit
    In het begin kwam er ongeveer een 60 ml uit de kleinste en nu sinds enkele dagen mindert het naar 40 en dan naar 20 ml
    Uit de grote lijkt het soms iets moeizamer te gaan maar krijg er wel nog een 100ml uit per keer. Ik kolf niet minder (6keer per dag 130ml) en toch lijkt het terug te lopen. Wat kan ik hieraan doen? Ik kolf nu zelfs meer en langer en toch lijkt het nog te minderen. Borsten voelen ook niet meer vol aan(behalve smorgens ) precies of ze elke keer leeg zijn.

Ik morst trouwens heel vaak met kolven,loopt soms uit de schelp (neem ik aan aangezien ik een natte plek op mijn bloes heb achteraf.)Hoe komt dit ?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Hoe oud is je kindje en welke kolf gebruik je?
    Wanneer je morst kijk dan even heel kritisch of dat op moment gebeurt wanneer je klaar bent en los haalt (voorover buigen helpt!) of dat het al tijdens kolven gebeurt. In dat laatste geval is de schelp niet goed aangesloten/afgesloten en kan het dus zijn dat er geen vacuum meer is. Dit zie je inderdaad terug in je kolf opbrengst.

Laat even weten welke kolf je gebruikt. Probeer te wisselen tijdens een kolfsessie: stoppen en weer starten. Dit stimuleert!

Share This Page