Ik heb een probleempje... Louise is morgen 5 maanden en we hebben een dip. Ze heeft van begin af aan door geslapen, op een enkele nacht 1x voeden (rond een uur of 4), dus ik ben me ervan bewust dat we hopeloos verwend zijn. Maar vorige week is ze verkouden geworden en werd 5x per nacht wakker, en was dan alleen aan de borst stil te krijgen. Nou, geen probleem natuurlijk, maar de verkoudheid begint behoorlijk af te nemen (het is nog niet over, maar het wordt wel een STUK minder, neusje zit niet meer dicht in elk geval) en ze kan dus weer duimen, maar dit helpt niet. Ze wordt nog altijd 5x per nacht wakker en wil dan echt aan de borst. Ze neemt dan 4 slokken en valt weer in slaap. Dat is dus al 2 weken zo en het begint ons danig op te breken. Ik heb meermalen op het punt gestaan de avondvoeding te vervangen door kunst voeding, maar kolven is niet mijn ding en om die voeding dan kv te geven en de bv af te kolven wordt niets... ik ben ook bang dat mijn bv door een voeding te vervangen terug gaat lopen en ik wil heel graag voorlopig nog blijven geven, zeker nog tot 6 maanden fulltime. Maar soms ga ik wel eens twijfelen aan de bv, m'n borsten voelen ook wat slap, maar ik heb ook nooit echt stuwing gehad om heel eerlijk te zijn en ik had in het begin echt melk voor 3 baby's (haha). Maar ja, twijfel.. twijfel... Inmiddels zijn we zover dat we hebben bedacht dat het wel eens zou kunnen zijn dat ze te weinig slaapt (gebroken nachten en overdag slaapt ze sowieso weinig) en daardoor te moe is om haar maagje vol te drinken, wnat ze valt regelamtig aan de borst in slaap. En als ze niet in slaap valt is het meer borstworstelen dan borstontspannen als ik het zo mag zeggen. Een lang verhaal, maar ik weet het even niet meer... is 5 maanden een bekende dip, zal het nog aan de verkoudheid liggen, hebben we haar verwend door elke keer de borst aan te bieden, of loopt m'n voeding echt terug? HELP! Ik wil nog zo graag fulltime bv geven!
goh, het kan van alles een beetje zijn, combinatie van moe, kort drinken, verkoudheid. misschien wil het helpen om overdag op een moment dat ze wel rustig aan de borst ligt wat te wisselen van kant, zodat je borsten toch iets meer gaan aanzetten tot productie. en ontspan samen. ga eens lekker bloot tegen bloot met haar knuffelen, dit wil ook nog wel eens helpen in je aanmaak. (zonder dat daar een voedingsmoment aan vast hoeft te zitten) wanneer ze goed groeit, mag ze wel leren aan 1 keer haar voeding te nemen. zoek hierbij iemand die je kan helpen, een lactatiekundige in de buurt bijvoorbeeld. succes ermee, heidi margit
Ja, het begint erop te lijken dat ze door de verkoudheid haar eetpatroon heeft omgedraaid. Dus 's nachts eten in plaats van overdag (het slapen gaat gelukkig wel nog goed om), maar hoe moet je dat nu weer omdraaien? Wat bedoel je met dat laatste? Omdat ze nog steeds 6 a 7x drinkt per dag als ze niet verkouden is? Ja, ze zou al op 4 kunnen zitten, soms red ze dat wel, maar dat is maar zelden.
nee, ik bedoel dat ze tijdens 1 voeding leert door drinken tot ze voldoende heeft. dus zonder stoppen, slapen, onderbrekingen (pauzes mogen natuurlijk wel) en dan binnen korte tijd weer aan de borst. (snacken) hier kun je hulp bij zoeken door een lactatiekundige. fijn dat het slapen wel goed gaat. fijn weekend vast,
kijk op www.borstvoeding.com of via de site van de landelijke vereniging van lactatiekundigen: www.nvlborstvoeding.nl hartelijke groet, heidi Margit