Hoi Teddy, Kennis van mij gaat bevallen en heeft zelf KMA. Nu is mijn aanbod aan haar om wat van mijn melk in haar vriezer te leggen, mocht er onverhoopt een paar ML bijvoeding worden gegeven, dan hoeft dat geen kunstvoeding te zijn maar gewoon ontdooide mamamelk. Mijn zoon is tegen die tijd bijna een jaar. Is mijn melk wel geschikt? Ik ben overigens vrij van infectie ziekten. Voor mijzelf wil ik hetzelfde doen. Tzt als we voor een brusje gaan wat melk invriezen. Maar, die melk moet dan mogelijk langer dan 6 maanden worden bewaard. Kan ik de melk door eenmalig opkoken langer houdbaar maken? Dat de beste stoffen verloren gaan weet ik, maar het blijft altijd beter dan kunstvoeding. Bedankt voor je reactie!
hoi als je een goede vriezer hebt is melk wel langer houdbaar dan 6 maanden, zelfs wel tot 12 maanden. Je hoeft het niet te koken. Ideaal zou zijn als je kennis donormelk zou krijgen van iemand die ook een baby van diezelfde leeftijd heeft. Maar als dat niet te realiseren is, heeft jouw borstvoeding inderdaad de voorkeur boven kunstvoeding! Lief van je dat je dat aan haar wilt geven! Mirjam
Kleine moeite, melk fabriek loopt hier als vanzelf Weet ik alleen nog niet of het pasturiseren kan en of de houdbaarheid wordt verlengt. Waar kan ik daar meer over lezen? Bedankt!
hoi dit weet ik eerlijk gezegd niet, ik zou het niet doen, als je het zo invriest in een meer sterrenvriezer is het 6-12 maanden houdbaar. Mirjam