Mijn dochter is vaak heel druk bij het aanleggen. Ze gaat met haar hoofdje alle kanten op en snuift daar enorm bij. Het is net een jong hondje! Ze laat in het begin ook vaak een paar keer los zodat ik haar opnieuw moet aanleggen. Het is volgens mij niet zo dat ze met tegenzin wordt aangelegd. Kan het zijn dat ik erg veel melk heb en dat het in het begin te hard gaat voor haar? Ze is nu 2,5 weken jong en was bij twee weken al meer dan 500 g aangekomen tov haar geboortegewicht. Daarnaast spuugt ze sinds een paar dagen ongeveer eens per dag soms best veel, soms pas een half uur na de voeding. Is ze dan overvoed? Ze vraagt vaak niet om de tweede borst maar ik bied deze wel aan omdat de lactatiekundige in het zh dat aanraadde. Ze drinkt dan soms niets en soms best nog veel. Soms maakt ze geluiden alsof ze haar keel schraapt, misschien om het zuur uit haar keel weg te werken? Toen ze nog jonger was, leek ze vaak een beetje te kokhalzen maar kwam er een voeding terug. Sinds ze wat spuugt, is dat voorbij. Sinds een paar dagen hikt ze vaak ook enige tijd na de voeding. Poepluiers zijn sinds een paar dagen flink vermicnderd. Wel nog minimaal een flinke per dag en tussendoor vaak kleine beetjes. Ze is trouwens over het algemeen een heel tevreden baby, ze huilt bijna niet.
Hi. Er schieten 2 dingen bij mij in het hoofd. 1- Een heftig toeschietrelfex. Misschien krijgt ze in eens teveel melk en kan ze het deze groete stroom melk niet aan. Probeer het toeschiet reflex met de hand op te wekken en leg je dochter aan wanneer de melk al stroomt. 2- Reflux. Het begin klinkt als verborgen reflux. Wel voeding die omhoog komt, maar die ze weg slikt. Nu spuugt ze echt ook reflux. Bepreek dit met je huisarts, misschien kan ze iets krijgen tegen het maagzuur wat zeer kan doen in haar keel. 2 borsten aanbieden: Het kan prima zijn dat je kindje een hele voeding uit 1 borst haalt. Als ze na het drinken uit 1 borst tevreden is, zou ik geen 2e borst aanbieden. (alleen als toetje, niet als volledige voeding. Het kan inderdaad zijn door beide borsten aan te boeden dat ze teveel binnen krijgt en ze uitspuugd wat teveel is gedronken. Hikken is normaal, en 1 flinke poepluier per dag ook. Ze moet ook minimaal 6 natte luiers per dag hebben. Groetjes Saskia