bv en zwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door cindy100, 20 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindy100

cindy100 Actief lid

16 okt 2010
    169
    0
    0
    Hallo,

mijn zoontje krijgt nog steeds bv (trots). Alleen ben ik waarschijnlijk zwanger van de tweede:). Ik wilde graag weten of ik dan gewoon bv kan blijven geven?

Alvast bedankt voor je antwoord.

gr Cindy

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Gefeliciteerd.

Ja, je kan gewoon BV blijven geven! Geen probleem.
    Je melk kan wel anders gaan smaken, maar de meeste kinderen hebben daar geen probleem mee.

Soms kan je productie een dip krijgen door de zwangerschapshormonen, geef regelmatig de borst en dit hoeft geen probleem te zijn.

Wil je straks gaan tandemvoeden?
    Als je hier meer over wilt weten hoor ik het graag.

Groetjes Saskia

3. cindy100

cindy100 Actief lid

16 okt 2010
    169
    0
    0
    Oke, dat is fijn!

Tandemvoeden, ik had er wel wat over gelezen. Maar zou er idd wel meer over willen weten.

groetjes Cindy

4. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Wat leuk dat je tandemvoeden in gedachten hebt.

Ondanks dat je BV wilt blijven geven kan je "oudste" het voor gezien houden. Schrik hier niet van! DIt kan komen door de andere smaak, minder productie. Ondanks dat kan je na de bevalling alsnog gaan tandem voeden als je kindje dan wel weer de borst wilt.

Op een rijtje:
    - Tandemvoeden is het voeden van 2 kindjes van verschillende leeftijd.
    - Als de oudste blijft drinken bij je, is je productie na de bevalling zo, dat je baby'tje direct voldoende melk zal krijgen en dus niet zo veel zal gaan afvallen.
    - De samenstelling van je melk is weer aangepast op dat van een pasgeborene. (je "oudste kan dat gewoon lekker drinken)
    - I.P. is het zo dat je ze beide ter gelijk kan aanleggen.
    Dubbele vraag is dubbele productie.
    Mocht je merken dat je baby'tje niet tevreden is na een voeding, leg dan eerst je kleintje aan en dan je oudste. Leg ze weer ter gelijk aan als je productie is verhoogd.

Geniet van je zwangerschap en bij vragen weet je ons te vinden.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina