Overproductie

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Marlijne, 27 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlijne

Marlijne Lid

30 mrt 2011
    7
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Mijn zoontje is nu 4 weken. Toen hij 10 dagen was kreeg ik een borstontsteking, het lukte niet om het te laten wegdrinken of kolven, dus op dag 3 een antibiotica kuur, die meteen aansloeg.
    Nu zijn we ruim twee weken verder en weer zit ik tegen een borstontsteking aan. Nu lukt het nog zonder antibiotica, ik heb op het moment geen koorts meer maar de rode vlekken blijven en ook de voel ik nog harde stukken die mijn zoontje niet weggedronken krijgt. Volgens mij komen de borstontstekingen omdat ik te veel melk produceer. Ik heb veel last van lekkende borsten, ook spuit het er letterlijk uit als ik mijn zoontje aanleg. Hij verslikt zich vaak tijdens het drinken, ook heeft hij veel last van krampen en heeft hij veel (spuit)luiers met groene poep (sowieso elke voeding en vaak ook nog tussendoor). We hebben er beide dus erg veel last van, wat maakt dat ik vaak twijfel of ik nog wel door moet gaan met bv. Bij mijn diochter had ik ook last van overproductie maar door het advies toe te passen van de lactatiedeskundige is het toen goed gekomen. Nu doe ik dus hetzelfde als toen: ik voed 1 borst per keer (zoon komt om de 3 uur), ik voed de laatste dagen liggend op mijn buiken en wissel af in houdingen, ik laat eerst wat melk weglopen voordat ik hem aanleg en als hij toch vaker komt dan om de drie uur doe ik aan 'blokvoeden'. Toch helpt dit dus onvoldoende! Graag zou ik nog andere tips krijgen om de productie te minderen. En mocht ik toch helemaal willen stoppen, hoe krijg ik afgebouwd met zo'n productie??

Deel Deze Pagina