Goedenmorgen, Onze dochter is morgen drie weekjes oud en vanaf het begin gaat het goed met de borstvoeding. We hebben al snel een kolf aangeschaft want ik was in het begin onzeker over mijn productie maar met kolven was te zien dat dat niet nodig was! Nu kolf ik 1 keer per dag tijdens een eet moment en geeft mijn man op dat moment een fles (gekolfd de dag ervoor) om ook een band op te bouwen met de kleine meid en hij vindt het gewoon erg leuk. Nu twee dagen heb ik behoorlijk gelekt tijdens een voeding, de borst waar ze niet aan lag begon spontaan te lopen. Maar de kleine meid wilde alleen de eerste borst en heb ik de tweede afgekolfd. Ik ben mij nu bewust dat dat alleen maar meer productie op gang brengt. Gisteravond hebben wij geen fles gegeven maar dat hebben wij vanochtend gedaan. Vannacht heeft ze telkens 1 borst gedronken, waardoor ik met 1 heel volle borst lag en dat is niet zo prettig! Vanochtend heb ik beide borsten leeg gekolfd terwijl zij de fles kreeg en ik heb 200cc totaal gekolfd, is dat niet onwijs veel? Tevens heeft de kleine meid sinds deze nacht veel bijgeluiden in haar slaap, ze kreunde erg veel en was ze onrustig. Ik dacht dat ze wakker was, maar ze lag gewoon te slapen... En wat ook niet onbelangrijk om te melden is denk ik, dat ze vaak niet aaneengesloten drinkt maar vaak loslaat. Ze verslikt zich bij elke voeding minimaal 1 keer en heeft ook best vaak de hik. Klinkt dit zorgwekkend of is het met wat kleine aanpassingen beter te krijgen voor haar en voor mij? (Sorra
Hoi, Het klinkt heel normaal voor mij Je kindje neemt wat ze nodig heeft en jullie zitten nog in de eerste periode van afstemmen van vraag en aanbod. (zo'n 6 weken) Wanneer je een flesje geeft is het inderdaad goed om dat moment wel te kolven, dus dat doe je helemaal goed. Wanneer je voedt, schiet het aan beide borsten toe. Je kunt dit stoppen door met de muis van je duim lichte tegendruk te geven gedurende een aantal seconden. Vaak stopt het lekken dan weer. Lekt het omdat je erg gestuwd bent, dan kun je prima de druk afkolven. Tot het prettig voelt dus, niet meer, niet minder. Verder kan het zijn dat ze gewoon veel tegelijk binnenkrijgt. En daardoor los laat. Bij twijfel bel even met vrijwillige borstvoedingsorganisatie: je kunt dan samen doornemen wat de oorzaak kan zijn (sterk toeschieten, veel melk, of juist ongemak in het mondje) en tips op maat krijgen. Borstvoeding.nl | Home veel succes!
Hoi, Het klinkt heel normaal voor mij Je kindje neemt wat ze nodig heeft en jullie zitten nog in de eerste periode van afstemmen van vraag en aanbod. (zo'n 6 weken) Wanneer je een flesje geeft is het inderdaad goed om dat moment wel te kolven, dus dat doe je helemaal goed. Wanneer je voedt, schiet het aan beide borsten toe. Je kunt dit stoppen door met de muis van je duim lichte tegendruk te geven gedurende een aantal seconden. Vaak stopt het lekken dan weer. Lekt het omdat je erg gestuwd bent, dan kun je prima de druk afkolven. Tot het prettig voelt dus, niet meer, niet minder. Verder kan het zijn dat ze gewoon veel tegelijk binnenkrijgt. En daardoor los laat. Bij twijfel bel even met vrijwillige borstvoedingsorganisatie: je kunt dan samen doornemen wat de oorzaak kan zijn (sterk toeschieten, veel melk, of juist ongemak in het mondje) en tips op maat krijgen. Borstvoeding.nl | Home veel succes!