Als de tweede keer borstvoeding geven niet lukt...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Loes87, 7 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes87

    Loes87 Actief lid

    29 jan 2015
    180
    145
    43
    Mijn eerste zoon heb ik 11 maanden gevoed. Nooit heb ik erbij stil gestaan dat het een tweede keer zoveel moeilijker zou kunnen zijn. Mijn tweede zoontje is nu 8 dagen oud en hem voeden is een gevecht. Hij heeft een klein mondje en ik een grote tepel. Het aanhappen lukt slecht. Ik kolf nu de meeste voedingen. Ik sta echt op het punt de handdoek in de ring te gooien maar als ik dan denk aan alle mooie momenten die ik ga missen...
     
  2. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Misschien een lactatie deskundige om hulp vragen
     
  3. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.076
    283
    83
    Emmeloord
    O wat vervelend. Zou het helpen als je bedenkt dat hij groeit en dit over een week of wat heel anders kan zijn en wel lekker loopt. Altijd een uitdaging een grote tepel en klein mondje... heb he al verschillende houdingen geprobeerd, of aan de borst zijn hap vergroot? Ik snap het als je wil stoppen. Maar wil je dat echt? Even stoom afblazen en nog een weekje proberen en dan opnieuw kijken hoe het gaat. Stoppen kan altijd ;)
     
  4. Loes87

    Loes87 Actief lid

    29 jan 2015
    180
    145
    43
    Ja ik heb al een lactatiekundige ingeschakeld. Zij heeft me wel geholpen om mijn tepel in de juiste hoek aan te kunnen bieden. Maar als hij zijn hoofd steeds weg draait en zijn mondje dicht houdt... en nee wil eigenlijk echt niet stoppen. Maar na een slechte start samen wil ik ook niet steeds het gevecht aan. Ik ga de LK vandaag nog even bellen.
     
  5. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    8 dagen is nog maar heel jong he.
    Ik zou nog even doorgaan met oefenen en kolven Een week verder kunnen kindjes soms zoveel meer.

    Ik begrijp je frustrerende gevoel
    (heb zelf 3 maanden geprobeerd. Tevergeefs helaas.)

    Succes en als niet lukt en je bent kolven zat, lang leve kunstvoeding. Meer dan je best kan je niet doen :)
     
  6. LoPi

    LoPi Bekend lid

    7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    Ik heb bij de middelste ca. 6-8 weken alle voedingen gekolfd en hem uiteindelijk (via eerst nog tepelhoedje) wel aan de borst gekregen.

    Hij had moeite met drinken uit de borst omdat hij de kracht miste (down syndroom en daar bovenop nog rs virus).

    Ik heb het telkens aanleggen in het begin ook even gestopt, vond het te veel en te frustrerend voor ons allebei. 1 keer per dag was wel voldoende. En wat mij hielp waren de ervaringen van buurvrouw en kraamzorg die allebei hun baby pas na zes weken aan de borst hadden. Ook die baby's hadden lastige start gehad en misten de kracht om goed aan te happen/te drinken. Succes!
     

Deel Deze Pagina