Zo'n 1 a 2 x per week krijg ik een zere rechter borst en kolf hem dan helemaal leeg. In het begin 2x borstontsteking gehad en dat wil ik niet nog een keer meemaken. Amber krijgt deze borst niet goed leeg omdat ik het idee heb dat er gewoon te veel melk in zit. Vanochtend weer zeer en harde plekken, ik kolven... 300ml. en toen kwam het er nog met stralen uit... Ik laat haar straks maar drinken uit die borst en kolf daarna nog een keer. Kan ik wat tegen deze overproductie doen?
Kun je vertellen hoe je voed ? Hoeveel borsten je aanbied of doe je 1 borst 2 x aanbieden ? En ben je aan het afbouwen (of was jij dat niet ?). Of heb je bijv. alleen last als je kindje doorslaapt ?
Nemo, Nee hoor ik denk nog lang niet aan afbouwen! Ze drinkt 1 borst per keer. Heb inderdaad 's ochtends het meeste last. Ze slaapt ook vanaf 19.30 door zonder voeding. Ik kolf vaak nog wel om 22.30.
Hm dan weet ik het niet Als je 2 borsten per voeding aanbood dan zou je 1 borst 2 keer kunnen aanbieden. Als je aan het afbouwen was of je kind plots aan het doorslapen was dan kon ik het verklaren. Heb nu niet echt een idee. Ik zou zeggen wacht het even af dan stemt het aanbod zich wel weer af op de vraag. Als je veel last hebt van de stuwing of harde plekken hebt dan kun je beter je borst goed leegkolven dan steeds de druk eraf kolven. Eenmalig de borst(en) helemaal leegkolven stimuleert n.m. minder dan steeds de druk eraf kolven.