griep/koorts en borstvoeding geven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door ingepinge, 18 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    Ik ben nu al 5 dagen heel grieperig. Daarbij komt dat ik ook al de volle 5 dagen behoorlijke koorts heb (38,5-39,7 C). Ik heb daarbij eigenlijk al dagen praktisch niets gegeten (ben 2 kilo afgevallen).
    Vandaag toch maar even naar de dokter geweest omdat ik wel erg beroerd was. Ik heb nu een antibioticumkuur gekregen (amoxicilline).
    Ik heb begrepen dat dit te combineren is met borstvoeding.

Ik begin nu te merken dat 's avonds mijn productie terug loopt. Mijn dochtertje is dan niet helemaal tevreden meer. 's Nachts lijkt het weer op peil te zijn want dan drinkt ze vrij veel.

Nu zit ik met een paar dingen;
    -de combinatie van borstvoeding/koorts/een tijd niets eten en een
    antibioticum, kan dit kwaad voor mijn dochtertje?
    -ik probeer haar 's avonds extra aan te leggen, maar ze krijgt er gewoon
    niets uit. Kan ik haar dan een klein beetje KV geven?
    - Komt de productie over een aantal dagen wel weer op gang als de
    koorts gezakt is?

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Het is eigenlijk heel goed voor je dochertje dat je blijft doorvoeden terwijl jij ziek bent. Jij maakt nu antistoffen aan tegen jouw "ziekte" en die krijgt jouw kindje dan binnen zodat zij beschermt is tegen wat jij nu hebt.
    Antibiotica gaat ook prima met bv, je dochterje zou er diarree van kunnen krijgen maar verder niet.

Heb je al borstcompressie gebrobeerd ? En bied je meerdere borsten aan (bijv. 1 links, 2 rechts, 3 links, 4 rechts enz), of heb je nog moedermelk in de vriezer ? Als bovenstaande allemaal niet wil en je kindje is erg ontevreden dan zou ik pas kv geven. Je kunt van die kleine kant en klaar pakjes kopen lijkt mij dan handiger dan voor een klein beetje zo'n heel pak open te trekken.

Je productie zal weer goedkomen. Kan mischien wel even hard werken zijn (regeldagen). Komt echt wel weer goed.

Beterschap !

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd, helemaal met nemo eens.
    Beterschap.

Owja, mocht je (ondanks de tips) toch een flesje kv erbij gaan geven zeg ik altijd ook kolven, zodat je lichaam weet dat er 'melkvraag' is.

Deel Deze Pagina