Ik heb er helemaal niet stil bij gestaan, maar inmiddels ben ik de 6 maanden borstvoeding ook gepasseerd! De eerste 9 weken waren zeer pijnlijk qua borstvoeding. Pijnlijke spruw diep in de melkkanalen die maar niet wegging bij mij omdat ik resistent bleek voor alle reguliere behandelingen. Het Syndroom van Raynaud (vaatrvernauwing in de tepel) waardoor ik tot 2 a 3 uur na de voeding bonkende pijn in mijn borsten had....... ik heb menig traantje gelaten. Ik wilde perse doorzetten en door een nieuwe lactatiekundige die mij de pillenkuur met de juiste dosering en duur liet voorschrijven, is het na 9 weken gelukt om zonder pijn te voeden. En sindsdien gaat het super met de bv! Zeker omdat mijn zoontje rs-virus heeft gehad en zeer gevoelig bleek voor luchtweginfecties, ben ik blij dat ik hem die antistoffen heb meegegeven. Er zijn nog altijd flauwerds om mij heen die opmerken dat de bv toch kennelijk niet zo'n tovermiddel is aangezien Kevin veel met benauwdheid heeft gekampt, maar dat doet mij niets. Ik zeg dan altijd maar "Kan je voorstellen hoe ziek hij zou zijn geweest als ik geen bv had gegeven!" Maar goed, om een lang verhaal kort te maken. Op naar een jaar!
YEAH! Ook een mijlpaal voor jou! En fantastisch dat je hebt doorgezet ondanks die :c: Raynaud (helaas kan ik er over mee praten) ... Lekker lang aan de borst en die zeikerds lekker laten zeiken
Thanks... Met Kevin gaat het nu heel goed. Hij krijgt preventief 2 x 2 puffen flixotide (familie van de prednison) en dat werkt preventief. Het durude wel erg lang eer het ging werken - 6 weken - maar nu gaat het goed. Ik mocht van de kinderarts gaan afbouwen. Dan zou hij vanaf mei weer medicijnvrij zijn, maar nu is hij weer wat aan het hoesten (verkouden) en ik hoor een kleine piep bij het uitademen, dat we het afbouwen van de meds nog even hebben uitgesteld. Dan kan hij in de zomermaanden zonder medicijnen. Misschien dat hij de komende herfst/winter (sept t/m april) weer preventief moet puffen, maar dat wordt later besloten. In augustus wordt hij dan weer onderzocht.
Gefeliciteerd Appeltje! En Kevin natuurlijk, met zo'n volhoudende mama! Ik weet niet of ik het volgehouden had hoor, met zoveel "problemen". En idd, nu op naar het jaar ! Zelf ben ik nog een beetje dubbel over die doelstelling... vanaf nu "zie ik wel". Maarre, on topic. HOERA! TAART! !
Ready, ik kijk ook of Kevin nog wil. Ik wil in ieder geval nog doorgaan tot 9 maanden ivm kolfrecht en daarna kijken we weer hoe we het beiden vinden. Maar met mijn en mijn man's allergische achtergrond, vind ik het fijn om te weten dat ik hem nog even kan beschermen met mijn melk.
Appeltje, Gefeliciteerd, het gaat zo snel dat je er niet eens bij hebt stilgestaan! Alweer ruim 6 maanden! Goed hoor! Super!