Goede avond! Ik had google er al op los gelaten en alle antwoorden daar werken enigszins bevestigend maar wil het toch ook hier even vragen Ik ben sinds 23 juni gestopt met de pil. Heb op 28 juni mijn onttrekkingsbloeding gehad. Omdat ik PCOS heb vind ik het enorm spannend hoe mijn lichaam het nu op gaat pakken Ik temperatuur netjes iedere ochtend en dat lijkt redelijk stabiel. Ik ben dus nu geduldig op mijn eisprong aan het wachten. Nu heb ik begrepen dat je met temperaturen pas achteraf kunt zien of een eisprong geweest is. Maar ik heb nu last van kwaaltjes waarvan ik me afvraag of dat een teken kan zijn. (Alvast mijn excuus voor de details!) Ik heb sinds gisteren énorm gevoelige tepels. Ik kan er niet naar kijken laat staan aanraken (zelfs BH is kwelling). Ook verlies ik zo nu en dan slijmerige afscheiding (kan er draden van trekken en het is doorzichtig/wittig) maar niet constant eigenlijk alleen bij het afvegen (zegt de frequentie nog iets?). Soms wel een flinke klodder. Ook heb ik na mijzelf wat moed in gesproken te hebben inwendig gevoeld om mijn baarmoedermond te zoeken. De baarmoeder ligt vrij hoog en wat ik kon voelen was er een opening (héél goed voelbaar) wat volgens google betekent dat de baarmoedermond open staat Zou het kunnen beteken dat er iets gaat gebeuren. Ik heb echt nog nooit (bewust) een eisprong mee gemaakt (al vanaf 14e aan de pil. De enige tijd dat ik anticoneptie loos was bleef menstrautie anderhalf jaar uit, toen PCOS vast gesteld). Ik vind het echt reuze spannend en ben bang dat ik dingen zie die er misschien niet zijn. Nu hebben jullie natuurlijk geen glazen bol, dat snap ik ook Maar zijn er dames die het herkennen?
Klinkt goed!! Precies wat k heb ervaren na stoppen met de pil bij m'n eerste ovulatie. Erg pijnlijke tepels, en veel eiwitachtig slijm. M'n baarmoedermond nog nooit gevoeld eigenlijk. Misschien ovulatietestje ook een idee? Geeft mij wel geruststelling dat de boel het na de pil weer oppakt. Ik zeg aan de slag met je vriend/man. Succes!
Bedankt voor je reactie! En wat fijn om te horen dat je het herkent Ik vind het echt zooo spannend voel me net zo'n blij ei ( ) haha. Ik twijfel over een ovulatie test. We hadden namelijk afgesproken daar niet meteen mee te beginnen. Ik ben nogal een controle freak en kan snel door slaan in dingen. We willen het voor nu nog even luchtig houden (ook met het oog op de PCOS en stel we zouden de MMM in moeten, wat ik natuurlijk écht niet hoop!). Maar had stiekem nu niet al deze reactie verwacht dus ik duim keihard voor een eisprong!! Partner heeft op het moment enorme stress door werk en liet al door schemeren dat het laat kon worden en hij vroeg op wil staan maar probeer hem nog te verleiden voor een lekkere afkoel douche voor het slapen gaan Kan ie stoom af blazen haha
Ja kan heel goed zijn dat je eisprong eraan komt hoor! Hier vaak enkele dagen voor mijn positieve ovulatietest vruchtbaar slijm en vaak rond ovulatie ook gevoelige tepels. Succes!
Baarmoedermond hoog, zacht en open betekent inderdaad dat de eisprong er aan komt. Dus ik adviseer je meteen vandaag nog gemeenschap te hebben. Baarmoedermond laag, hard/stevig, dicht betekent geen vruchtbare periode. En het draderige rekbare slijm bevestigt het nog eens. Alhoewel niet iedere vrouw tijdens de vruchtbare periode rekbaar slijm heeft. Ik check zelf altijd mijn baarmoedermond om te zien of mijn ei eraan komt.
En kijk eens in het topicgedeelte temperatuurkaartjes om je hierin te verdiepen. Daar kan je ook je kaartje plaatsen en dan kijken we met je mee.
Heel begrijpelijk! Dat jullie het nog gewoon even luchtig willen laten. Dan houd je het gewoon even lekker zo. Is juist goed! Bij mij duurde het ontpillen bijna 6 maanden, werd er zo onzeker van dat ik dmv ovulatietesten maar eens op zoek ben gegaan. Sprong een gat in de lucht toen ik eindelijk n knaller had en dus erna menstrueerde. Veel plezier vanavond
Bedankt voor de reacties, zo laat nog! Wat een warmte he Ik deed vanochtend bijna een vreugde dansje Nog nooit zo blij geweest met gevoelige tepels en afscheiding. Madelie, had eerst goed gestudeerd op google wat je nou moest voelen maar het was wel echt heel duidelijk! Mannetje heeft echt stress dus hoop dat ik hem nog wat kan aansturen Trek hem zo gewoon bij zijn laptop weg, sowieso niet goed voor hem haha. Ik had overigens als een topic lopen met een temperatuur kaartje, ik kan daar wel even een recent kaartje in plaatsen? http://www.zwangerschapspagina.nl/temperatuurkaartjes/627205-cyclus-15-dagen-eisprong-gehad.html Bedankt dames, ik hoop dat het de goede kant op gaat
Heb vriendlief gisteren toch nog onder de douche gekregen Dus dat is goed gekomen! Ook heb ik in het bovenstaand topic nieuwe temperatuur kaartjes geplaatst en zegt FF dat mijn fertility nu high is Is het verstandig om dan vandaag/morgen/overmorgen sowieso nog te klussen?