wel moe, niet slapen (15 maand)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pinacolada22, 2 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinacolada22

26 mrt 2012
    51
    0
    0
    Full-time mama!
    Achterhoek
    Hoeveel uur zou een kindje van 15 maanden nou eigenlijk moeten slapen? Mijn zoontje slaapt alles bij elkaar (dus over 24 uur) 11 uurtjes. Volgens mij is dat toch veel te weinig? Hij is wel moe, loopt te gapen en in zijn ogen te wrijven. Hij gaat op tijd naar bed maar ligt te kletsen tot ong. half 9. Half 7 is meneer weer wakker. Op advies van het cb naar 1 slaapje gegaan en als ik geluk heb slaapt hij dan een uur. Is dat gewoon weer vrolijk wakker hoor, dus niets van schreeuwen en krijsen. Ik snap er echt niets van, wel moe maar niet slapen.

2. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Er is geen minimum aantal uren slaap voor kindjes. Mijn zoontje slaapt ongeveer 14/15 uur op een dag, dat heeft hij nodig.
    Het klinkt wel lastig dat jouw zoontje moe lijkt, maar toch niet slaapt.

Hebben jullie een duidelijk bedritueel 's avonds voor het slapen gaan? Komt hij al lekker tot rust voordat je hem in bed legt? Sommige kindjes vallen moeilijk in slaap als ze vlak daarvoor nog druk hebben gespeeld/gestoeid.
    Onze zoon krijgt voor het slapen gaan nog een beetje warme melk op schoot. Dan nog even lekker knuffelen, tandjes poetsen, boekje lezen en tegen de tijd dat we hem dan in bed leggen is hij meestal zo vertrokken.

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Kennelijk is hij wel moe, maar niet moe genoeg om te slapen. Misschien kan je op de momenten dat hij moe is even een rustige activiteit inplannen. Samen lezen, een filmpje kijken op de bank, lekker met hem gaan wandelen. Dan komt hij toch tot rust, maar hoeft hij niet perse te slapen.

4. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Heb net zelf ook een topic geopend, maar dit is dus zeer herkenbaar.Ik word er ook gek van, en wij hebben oo echt een heel duidelijk ritueel, wat ze goed kent.misschien toch met een van de sprongen heeft het te maken ofzo?

5. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

Mijn zoontje is nu 17 maanden en slaapt ook maar gemiddeld 11 uur op een dag. Hij slaapt van 20 uur tot 6/7 uur en als hij een middagdutje doet is het een 1/1.5 uur. Vaak is hij wel moe in de middag, maar hij vertikt t om te slapen. In de buggy wil ie ook niet meer slapen. Hij had altijd een vast ritueel en deed zijn mddagdutje om 13 uur. Nu helaas niet altijd meer. Ik heb me erbij neergelegd, hij is gewoon een dreumesje dat niet zoveel slaap nodig heeft en gewoonweg vol energie zit. Soms gaat hij wel een uurtje eerder slapen hierdoor. Je kan ze niet dwingen en het kan echt geen kwaad dat ze maar 11/12 uur slapen.

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter slaapt van 19.00/19.30 tot ongeveer 6.00 uur en overdag 1,5 uur. Vonden ze op cb ook al niet veel, tja ik kan er ook niets aan doen, ze lijkt op mama die slaapt ook niet veel. (leek ze maar op papa die is heel goed in slapen ;))

Deel Deze Pagina