hallo, ik ben 7 weken geleden bevallen en omdat ik borstvoeding gaf, moest ik een mini pil, cerazette nemen. Omdat ik 2 weken geleden gestopt ben met borstvoeding, mocht ik van cerazette overschakelen naar mijn normale pil, mercilon. Ik mocht kiezen wanneer ik het deed en gewoon ineens beginnen met mercilon. Zondag ben ik ze voor het eerst terug genomen. Nu lees ik gisteren op de bijsluiter dat als je overschakelt, dat je de eerste 7 dagen dan een condoom moet gebruiken... Dat wist ik dus niet en ik heb dus sexueel contact gehad zonder condoom... Zou dit heel hard kwaad kunnen? Ik hoop het niet want ik ben nog niet voorbereid op een 2e kleine spruit... Groetjes Angel
Hoi Angel, de kans is toch wel aanwezig. Ik kan er ook niets anders van maken. De eerste strip na een bevalling, in het algemeen en na een andere pil moet altijd als onveilig worden beschouwd. Dit is wel puur voor de zekerheid, maar toch is hij niet zo bertrouwbaar als daarna. Dus afwachten geblazen. De kans is wel klein, maar toch... Groetjes Brigitte