switchen????

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door dds, 28 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Dag dames,

Ik wil onze situatie uitleggen en advies vragen:

Julia (2 1/2 jaar) is een verlegen/ teruggetrokken meisje dat 2 keer in de week naar een kdv gaat. Ze gaat niet met tegenzin, maar praat bijna nooit met de leidsters of kinderen die daar ook zijn. Zelf zijn we semi- tevreden over het kdv.

Jasmijn (8 maanden) gaat naar een gastouder in het dorp waar ik werk i.v.m flesweigeren, zodoende kan ik haar in mijn pauzes voeden. Ik ben zeer tevreden over de gastouder.

Het kan ons 75 euro per maand schelen als Julia ook naar de gastouder gaat......maar dan moet ze wel weer wennen aan de gastouder. Voordeel is dat haar zusje er ook is.

Het gastouderbureau heeft ook gastouders in het dorp waar wij wonen. Dit is voor mij ook een optie als ik denk aan de toekomst (bso) en natuurlijk vriendje maken en afspraken maken.......

Wat zou jij doen?

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Als jij denkt dat ze zich beter op haar plek voelt bij een GO zou ik het doen. Dat ze moet wennen is dan zo, maar het lijkt me dat ze nu ook niet echt 'gewend' is op t kdv, ze voelt zich er naar mijn idee idd niet echt op d'r gemak.
    Misschien kan je t gaan combineren met een ochtende PSZ bij de school waar ze straks naartoe gaat? Dan leert ze meer kindjes kennen.

3. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Ik zou Julia van het kdv afhalen. Je geeft aan dat ze niet praat met leidster of kinderen. Dit geeft naar mijn idee aan dat ze niet op haar gemak is. Daarnaast is het voor haar misschien wel fijn als haar zusje ook daar is. En het vertrouwde gastouder of een nieuwe in het dorp...tja lastig maar als jullie huidige gastouder jullie goed bevalt en er is plek voor julia en de gastouders kan in de toekomst ook julia van school halen zou ik toch voor de vertrouwde gastouder kiezen. Geeft de gastouder aan dat dit lastig gaat worden in de toekomst zou ik kiezen voor een nieuwe gastouder in het dorp.

Deel Deze Pagina