Recept met linzen

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocoladekoekje, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik heb hier nog 2 pakken linzen in de kast staan, maar heb eigenlijk geen idee wat ik ermee moet. Heeft iemand een lekker recept?

2. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Oe! ik lees ook mee. Bij mij houdt het bij gebakken krieltjes en kaas met linzen zo goed als op. :D

3. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    'Groene' of rode?

4. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik heb nog nooit van linzen gehoord... ( shame)

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Linzensoep met citroen erdoorheen jammie

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Een lak groene en een pak gemengde. Heb ze nog nooit gegwten en ze zaten dit jaar in het kerstpakket. Zonde om ze in de kast te laten staan!

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Soep
    Door de bonen schotel

Ik eet heel vaak linzen. Heerlijk. Hier gaan ze altijd door de soep of door de bonenschotel ( eet ik zeker 3 keer per week)
    Met een beetje vlees, kidneybonen, doperwten, linzen, uien, paprika ( nou ja alles wat je lekker vindt)

8. juf85

juf85 Niet meer actief

Wij eten wel eens gevulde courgettesoep.
    We maken dan courgettesoep en doen er op het laatst linzen, witte bonen, kikkererwten o.i.d. doorheen (en nog wel eens gebakken spekjes).

9. juf85

juf85 Niet meer actief

Oh dan gebruiken wij uit blik, dus als het gedroogde zijn gaat het wel anders natuurlijk.

10. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Bedankt voor de ideeën! Ga morgen eens linzensoep proberen en binnenkort ook salade en bonenschotel. Meer lekkere recepten zijn welkom uiteraard!

11. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Linzencurry met kip en spinazie (allerhande.nl). Heerlijk!

12. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Nog een lekkere tip: pastasalade met linzen.

Appeltje in stukjes, tonijn uit water stukjes, gekookte fusili, zilveruitjes, augurk, linzen, maïs uit blik, eventueel wat aardappelblokjes, en mayonaise, afmaken op smaak met zout en peper!

Echt jummie en gezond :)

13. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ik woonde tot voor kort in griekenland en daar was linzen soep heel gebruikelijke kost!

Je kookt de linzen gaar samen met wortels en prei of lenteuitjes.dan gaan ze in een pan met ruim water maar niet ontzettend veel.dus meer linzen wortels en prei dan water.je doet er bouillon bij.en laurierblaadjes en kruiden naar smaak.twee teentjes knoflook uitgeperst en twee eetlepels olijfolie.lekker doorkoken.je serveert met nog een scheutje olijfolie en citroensap.

14. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Wie heeft t juiste recept voor turkse linzensoep (die je ook in turkse restaurants krijgt) heeeeeerlijk!

Deel Deze Pagina