Ik heb hier nog 2 pakken linzen in de kast staan, maar heb eigenlijk geen idee wat ik ermee moet. Heeft iemand een lekker recept?
Een lak groene en een pak gemengde. Heb ze nog nooit gegwten en ze zaten dit jaar in het kerstpakket. Zonde om ze in de kast te laten staan!
Soep Door de bonen schotel Ik eet heel vaak linzen. Heerlijk. Hier gaan ze altijd door de soep of door de bonenschotel ( eet ik zeker 3 keer per week) Met een beetje vlees, kidneybonen, doperwten, linzen, uien, paprika ( nou ja alles wat je lekker vindt)
Wij eten wel eens gevulde courgettesoep. We maken dan courgettesoep en doen er op het laatst linzen, witte bonen, kikkererwten o.i.d. doorheen (en nog wel eens gebakken spekjes).
Bedankt voor de ideeën! Ga morgen eens linzensoep proberen en binnenkort ook salade en bonenschotel. Meer lekkere recepten zijn welkom uiteraard!
Nog een lekkere tip: pastasalade met linzen. Appeltje in stukjes, tonijn uit water stukjes, gekookte fusili, zilveruitjes, augurk, linzen, maïs uit blik, eventueel wat aardappelblokjes, en mayonaise, afmaken op smaak met zout en peper! Echt jummie en gezond
Ik woonde tot voor kort in griekenland en daar was linzen soep heel gebruikelijke kost! Je kookt de linzen gaar samen met wortels en prei of lenteuitjes.dan gaan ze in een pan met ruim water maar niet ontzettend veel.dus meer linzen wortels en prei dan water.je doet er bouillon bij.en laurierblaadjes en kruiden naar smaak.twee teentjes knoflook uitgeperst en twee eetlepels olijfolie.lekker doorkoken.je serveert met nog een scheutje olijfolie en citroensap.
Wie heeft t juiste recept voor turkse linzensoep (die je ook in turkse restaurants krijgt) heeeeeerlijk!