Help mijn hond heeft vlooien iekksssss

Discussie in 'De lounge' gestart door Pluisjee, 11 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Gister heb ik 1 vlo gevonden bij me hond en eitjes.
    Ik was gelijk in paniek en kreeg gelijk de kriebels.

Ik heb me hond gewassen , pipet gegeven.
    Gister alles goed schoongemaakt , alle dekens van de hond gewassen. Kussen van de bench gewassen. Alles is schoon.

Vandaag zown omgevings spray gekocht en tapijt spray.
    Alles dus nogmaals schoongemaakt en overal waar ik bij kon gespoten.

Ik heb dus (nog ??) geen vlooien plaag ik vond 1 vlo en raakte gelijk in paniek ik heb zown hekel aan luizen en vlooien wordt daar paranoïde van.

Ben ik iets vergeten is er nog iets wat ik kan doen ? Iemand ervaring?

Bedankt alvast
    *heb gelijk weer overal jeuk :)*

2. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Nou wat voor pipet heb je gebruikt, want veel producten van de dierenwinkel zijn al vlo resistant (bijv. Excil) beter is om producten bij de da te halen, iets duurder maar vaak ook werkzamer..
    Een paar dagen niet laten zwemmen, niet in dikke plensbuien lopen

Vergeet niet te ontwormen, ingeslikte vlooien kunnen lintwormen worden.

3. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Elke dag heeeeel goed stofzuigen ook de plinten e.d., en eventueel in stukjes geknipte vlooienband neerleggen onder de bank en kasten.

4. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ohja je pipetje in de stofzuiger doen of de stofzak inspuiten met de spray anders komen ze daar weer uit

5. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Oh ja vergeten te vertellen ik heb de hond ontwormt vandaag. Pipet komt van de dieren arts vandaan want daar haal ik ze standaard ;)..

Morgen alleen nog de auto schoonmaken en spuiten want daar dit zie ook vaak in...

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Nee juist niet!! Je stofzuiger heeft ook een luchtuitlaat. Daar zit wel een stoffilter voor, maar daar gaat het gif gewoon doorheen. Dus elke keer als je je stofzuiger aanzet, verspreid je dit gif door je woonomgeving. Echt niet doen hoor:$

7. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Dat zou ik dan persoonlijk weer niet doen, verspreid je al dat gif in de lucht enzo. Gewoon de zak legen na het zuigen, iig na de eerste grondige zuigbeurt.

8. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Met vlooien shampoo dood je elke levende vlo die je daarmee wast. Je mag dan ook twee dagen ofzo geen pipet geven. Heb je dat wel gedaan kan geen veel kwaad denk ik. Ik heb toen mijn honden 1 vlo had ze gewassen met vlooien shampoo en een pipet en heb ze daarna nooit mer gesien. Indien jij alles gewassen etc heb denk ik dat die niet terug komt haha

9. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Hier een aantal jaar geleden ook een ontzettende vlooienplaag gehad. Niks leek te helpen.
    Uiteindelijk pilletjes gehaald die we de hond hebben gegeven, als de vlooien hem dan beten, werden ze onvruchtbaar gemaakt. Ik had sterk mijn twijfels of dit zou helpen, maar dat in combinatie met goeie vlooiendruppels voor in z'n nek, waren we er werkelijk binnen no-time vanaf. Verder veel stofzuigen..Sindsdien alleen maar vlooiendruppels blijven gebruiken om een nieuwe plaag te voorkomen. Maar sinds die tijd heb ik er geen een meer gezien.

10. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ben gewoon helemaal paranoïde aan het worden overal zie ik vlooien in haha.
    Heb Echt alles schoon , knuffels van de weg gegooid stofzuiger zak weg volgens mij heb ik echt alles gedaan maar ben bang als ik morgen wakker wordt dat ik ze weer heb :)

11. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Gelukkig nog geen plaag denk ik haha...
    Ik vind het maar niks

12. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Als je de hond hebt gewassen met vlooienshampoo moet je vier dagen wachten met een pipet. De pipet herhalen over drie á vier weken.

13. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Je mag een hond niet EN ontvlooien EN ontwormen tegelijk, hier kunnen ze heel ziek van worden.
    Er staat op de verpakking hoelang ertussen moet zitten volgens mij minimaal 3 weken.

14. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Vaag ik ben bij de dierenarts geweest om het te vragen en die zei dat het wel mocht :(
    Heb het dus wel gedaan.

Heb de hond niet met vlooienshampoo gewassen dat had ik niet in huis maar gewoon met honden shampoo en daarna een pipet.

15. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Misschien is dit zo met vlooienmiddelen die oraal worden toegediend?
    Met pipetten begrijp ik dit niet zo, aangezien dit niet in het lichaam wordt opgenomen en de vlo dus niet eerst hoeft te bijten voor het gedood wordt....

16. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Heel raar ja, want ze kunnen er heel erg ziek van worden, ik heb het dan over een wormentablet in combinatie met vlooiendruppels (pipetjes enz)
    Hier word dat ook ten strengste afgeraden door de dierenarts.

En een hondenshampoo + pipet is geen probleem maar dan natuurlijk wel eerst wassen en dan pas pipet, maar lijkt me logisch.

17. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Nooit de hond wassen voor je een pipet toedient. Staat ook in de gebruiksaanwijzing. 2 dagen voor en 2 dagen na het toedienen niet wassen of laten zwemmen ;)
    Maakt dus niet uit of je hem met vlooienshampoo of een gewone shampoo wast. Je hebt groooote kans dat je deze pipet dus een beetje hebt verspild :(

18. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

.
    Nee tis echt de reactie die het tablet en pipet op elkaar hebben, gif van het piper komt ook in het lichaam van de hond.

Heb in een heel ver verleden mer honden getraind en meerdere malen hele zieken honden hierdoor gezien, 1 heeft het niet overleeft.

Ik durf het niet aan dus laat er zon maand tussen zitten

19. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Ik vind het toch een vreemd verhaal... Ook via google lees je niks anders dan dat het volkomen veilig is. Dan ben ik wel eens heel benieuwd naar ervaringsverhalen... (ik verkoop namelijk ook deze combinatie met de woorden dat het gewoon samen gebruikt mag worden. Ik ben benieuwd dus, omdat ik wil leren!)

20. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    In een heel ver verleden...... over hoe veel tijd praat je dan?

Deel Deze Pagina