Baby rukt zich los bij voeden

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door cocko, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hoi,

Sinds vorige week donderdag (2e prikjes gehad) drinkt ons dochtertje erg slecht aan de borst. Zodra ik haar aanleg, rukt ze zich los om het vervolgens op een krijsen te zetten. Toeschietreflex duurt ook erg lang sinds die tijd, dus dacht dat het daar aan lag. Maar zodra de melk goed op gang komt, wil ze nog steeds niet en rukt ze zich los of ligt te draaien om los te komen.
    Ik heb geprobeerd om een flesje te geven maar daar doet ze hetzelfde bij.
    's Nachts komt ze ook 1 tot 2 keer (ze groeit ontzettend hard) en dan zitten mijn borsten goed vol en drinkt ze achter elkaar door maar dan slaapt ze ook nog half en geeft het geen problemen. Het probleem speelt echt overdag.
    Wat kan ik hier aan doen?

Bedankt alvast!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat naar voor jou en je dochter.
    Het onrustig drinken en huilen aan de borst kan heel veel oorzaken hebben. Zelf geef je aan dat het in de avond makkelijker gaat als je borst wat voller is en je een snellere TSr hebt. Je zou kunnen overwegen om een oxytocine neusspray via de huisarts te regelen, als je die gebruikt heb je een snellere TSR.
    Maar het kan ook aan andere dingen liggen. Ik kopieer voor je het volgende van borstvoeding.com Misschien denk je wel als je het leest, o, dit of dat is bij ons de situatie. Als er meer vragen bij je op komen stel ze gerust!
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Onrustig drinken - Onrustig drinken aan de borst

Mirjam

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bedankt, ik ga het eens op m'n gemak lezen! Zag al wel iets herkenbaars inderdaad in het artikel!

Deel Deze Pagina