Overslaan van het hart! Wie heeft dit ook!

Discussie in 'De lounge' gestart door belliebel, 17 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Dat is ook wat die van mij zei! Maar beangstigd het jou niet? En wat doe je op de momenten dat het gebeurd? Ik kuch meestal even, of beweeg even lekker raar met mijn armen. Als ik thuis ben kan het me toch geen moer schelen hoe gek ik doe hihi:p.

Heb ook wel gelezen op i-net dat sommige mensen hard op de borst slaat, maar dat lijkt me nou niet geheel prettig!

Nee, googlen is inderdaad niet de meest briljante manier. Je kunt jezelf er ook helemaal gek mee maken. Maar ik heb juist daardoor wel zelf uitgevonden dat ik hyperventilatie heb. Toen dat tegen me gezegd werd ben ik ook wel in huilen uitgebarsten hoor, puur omdat het zo'n herkenning voor me was, en dat ik toch echt niet gek aan het worden was!

2. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Rust is idd heilig, ik voel me ook veel beter nu ik thuis ben. Ben sinds de bevalling nog niet terug aan het werk en voel me er ook niet klaar voor. Gelukkig erkennen de artsen de ernst van m'n situatie en hoef ik nog niet terug aan het werk.

Voor jou is het nu inderdaad heel erg belangrijk dat je je goed voelt, je draagt een nieuw leven in je buik... heerlijk.
    Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik voelde me eerst héél erg schuldig dat ik niet werk. Alsof ik tekort kom als mens.
    Daar ben ik me nu aan het overzetten, ik probeer mezelf nu belangrijker te vinden dan wat er van mensen in de maatschappij verwacht wordt.
    Heb het wel steeds moeilijk als mensen vragen; "ben je nu nog thuis"
    Het klinkt altijd zo afkeurend.

Ik kan je alleen maar aanraden om je rust te nemen als je het nodig hebt! We vergeten zo snel voor onszelf te zorgen. :(
    Die therapie klinkt wel goed, hoe lang duurt zo'n sessie ongeveer? Kan max 3 uren van huis zijn.
    Ga even kijken of dat hier in België ook aangeboden wordt. Thanks!!

3. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ik voelde me in eerste instantie ook heel erg schuldig. Met name naar mijn collega's toe! Ik baalde er zo van dat mijn werk nu op hun schouders terecht kwam, maar dat ik voor mezelf koos was echt belangrijk. Ik werk normaal 24 uur, maar via de bedrijfsarts ben ik naar 18 uur gezet. Echter is nu die 18 uur nog teveel. Krijg harde buiken en zit daardoor niet lekker in me vel. Sinds 2 weken zit ik helemaal thuis omdat ik 2 weken verlichte rust kreeg toegezegd. Aankomende maandag word ik weer gebeld met hoe nu verder! Ik wil echt wel werken, maar niet voor 6 uur per dag. Dan weet ik nu al dat ik over 2 weken weer thuis zit met harde buiken. Ik denk dat max 4 uur op een dag goed is voor me. Helaas mag ik dit niet zelf beslissen, maar de bedrijfsarts. Ik ga er zeker wel voor pleiten dat dit gaat gebeuren. Hun (en ik zelf ook) hebben er niets aan als ik zo door ga en bij wijze van een vroeg geboorte krijg omdat ik al die tijd alles van mezelf gegeven heb!

Daarbij komt ook nog eens kijken dat ik mijn verlof mijn contract verloopt en niet verlengd wordt. De motivatie is dus heel ver te zoeken om überhaupt te gaan werken. Vandaar dat ook ik nu voor mezelf kies!

4. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Heyy Belliebel,

Ook ik heb er last van. Heb aan de hartfilmpjes gelegen en al. Het begon bij mij op m´n 20ste. Meestal is het zo dat je hart een extra slag maakt. Dit voelt heel akelig. Soms heb ik het wel eens een uur lang dat mn hart iedere keer een extra slag maakt. Ben bij verschillende huisartsen geweest toen en die zeiden allemaal hetzelfde. Het is vervelend, maar kan absoluut geen kwaad. Bij mij kan ik het niet echt aan stress relateren. Ik heb het ook wel eens als er niets aan de hand is en ik heel relaxed ben. Het is gewoon een vervelend kwaaltje wat soms de kop op steekt, ook al ben je volledig gezond. Ik kijk er nu niet eens meer gek van op.
    Hyperventilatie is vaak het gevolg van een extra hartslag, omdat je van alles voelt in je lichaam en denkt dat er iets mis is... Je gaat je dan super druk maken en dat helpt er dan niet echt aan mee.
    Wat je zegt is goed, gewoon ff met je armen draaien een keer inademen en lang uitblazen en doorgaan waar je mee bezig was. Nogmaals het kan echt geen kwaad. Het is alleen wel vermoeiend, want je hart werkt even harder.
    Maak je niet te druk... Al snap ik dat dit makkelijker gezegd dan gedaan is. Mij heeft het ook geholpen om erover te praten en dat meerdere artsen hetzelfde zeiden ennn mijn ouders hebben het beiden wel eens.

5. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    Ik heb het, mijn moeder heeft en mijn oma heeft het ook. Bij ons alle drie zijn er wel onderzoeken voor gedaan, maar ze vinden niets.
    Ook ik reeg de tips om op mijn ademhaling te letten. Ik vind het alleen eng als ik het er ook benauwd bij krijg, heb dan het idee dat ik flauw ga vallen. Maar dat benauwd krijgen is eigenlijk alleen als ik het in de douche heb, dus komt gewoon van de warmte in de douche dan.

6. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Zijn jullie er ook duizelig bij? Meestal als ik het heb dan word ik ook wat licht in mijn hoofd.

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb dit in bijde zwangerschappen gehad heb zowiezo wel is hyperventilatieaanvallen maar tijdens de zwangerschap kwam het ineens op en raakte dan zo in paniek dat ik flauwviel. mijn hart slaat eerst over en gaat dan ineens heel hard kloppen. zo hard dat me handen gaan tintelen en ik me slap ga voelen, voel em dan echt licht in me hoofd. als dit gebeurd wil ik zo snel mogelijk weg en ren ook echt letterlijk uit de winkel en laat alles staan. verder raak ik in paniek maar heb niet het idee dat het begint met hyperventilatie maar dat dat paniek juist een reactie is wat mijn hart doet.

na veel onderzoeken kwamen ze er achter dat mijn schildklier veel te hard werkte. hierdoor deed mijn hart raar, viel ik veel af en voelde ik me echt slecht. nu is me schildklier redelijk onder controle en heb ook geen aanvallen meer gehad. soms slaat we is me hart over maar dan gaat het daarna wer normaal kloppen

8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja hoor, ik heb het ook. Dat ie heel hard bonkt 1x of alsof hij juist een slag overslaat. Ik krijg er ook een nerveus gevoel bij...alsof je van de hoge duikplank springt. Zo'n raar gevoel in je buik. Weet even niet goed hoe ik het uit moet leggen :)
    Ik had het in m'n zwangerschap inderdaad ook wel en nu ook regelmatig. Ik heb alleen een auto-immuunziekte na de bevalling gekregen waardoor m'n schildklier niet goed functioneert (te traag). Bij mij komt het dus mede door mijn medische klachten. Ach..ik probeer me er niet druk om te maken ;)

9. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Als je het zelf niet vertrouwd, laat je dan doorsturen naar de cardioloog. Met een simpel hartfilmpje kunnen ze de meeste hartkwaaltjes zo opsporen en anders vragen om een 24-uurs-ecg. Een kastje wat je meeneemt naar huis, aan je broekriem en 24 uur lang een hartfilpje maakt. Als jou dat gerust kan stellen, doe dat dan, want nu krijg je stress van de angst waardoor je gaat hyperventileren/verkeerd ademen, waardoor de rest kan volgen.
    Hier wel een aangeboren hartafwijking gehad en ook nooit geloofd door de HA. Want, zo zei hij, een jonge meid heeft geen hart problemen. Ik moest op mijn 18e dus wel onder het mes. En had mijn aandoening allerlei vervelende gevolgen kunnen hebben, gelukkig liep alles goed af. Laat je dus niet afschepen, want met polsvoelen kan een ha niet alles zien wat bij een ecg wel kan.

10. mamavanjesper

mamavanjesper Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.135
    0
    36
    Tukkerland
    ik heb het ook sinds ik ben bevallen van de jongste 2,5 jaar geleden. ik heb dan ook last van hartkloppingen in de keel..en mijn hart maakt 2 a 3 harde slagen die ik dan voel in mijn borst.
    ben er ook voor naar de arts geweest heb een filmpje laten maken, bloed onderzoek gehad. daar kwam niks uit.
    dus ze concludeerde toen dus hyperventilatie.
    ik heb er elke dag wel last van, maakt niet uit of ik druk bezig ben of tv kijk, het komt uit het niets opzetten.
    Vindt het wel een angstig gevoel en ga vaak lopen, of een paar keer diep ademhalen.
    Maar ben wel blij om te lezen dat hier veel mensen last van hebben.

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik heb het ook, bij mij hoort het gewoon echt bij m'n burn out.

12. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Ik heb het ook! En ik kan er zo van in paniek raken, niet normaal!
    Het is ook mijn manier van denken. Heb ook een grote angst ontwikkeld voor de dood:(

13. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.641
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Hier nog iemand,bij mij komt het door de schildklier maar meestal is het onschuldig.
    Als je er meer over wil weten kan ik je het boek De cardiologie vereenvoudigd door dr Six aanraden.

14. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ik heb het verschrikkelijk erg gehad toen ik zwanger was van de 2de, de hele avond sloeg mijn hart over.
    Hartfilmpje gemaakt er dat was goed, als de hormonen wat hun weg vinden is het weer over.

heb het zo nu en dan nog wel eens dat het overslaat.

is algemeen bekend dat door angst je hart kan overslaan

15. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Jaja, dat herken ik... Maar dat is toch weer heel anders als hoe ik mijn hart nu voel... Het slaat niet echt over. is gewoon goed aanwezig; tijdens mijn burn-out kwam daar ook veel meer bij kijken; zweten, pijn, benauwd, draaierig etc. Daar heb ik nu geen last van, totaal niet.
    Zou het een dus niet met het ander vergelijken; er is een groot verschil.

16. kimmetjuh1981

kimmetjuh1981 Bekend lid

19 jul 2007
    956
    0
    0
    ik heb het ook wel eens
    als ik rustig lig merk ik het
    heb het al een poosje eigenlijk
    dan lijkt het net of mijn hart even stopt met slaan en dan ineens heel hard slaat en dan niet hard in de zin van snel maar heel krachtig hard
    heb het wel eens tegen de dokter gezegd
    maar toen was ik zwanger, hij zei als je bevallen bent en je hebt er last van kan ik er wel iets voor geven
    maar heb er geen last van en ben eigenlijk nooit terug geweest

Deel Deze Pagina