Overslaan?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Niennientje, 22 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Doe wat voor jullie goed voelt. Elk jaar zijn deze topics er weer. En iedereen staat er anders in. Hier gaat niks makkelijk maar ik zou maart ook overslaan. Dat is ónze keus.

2. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Ik twijfel ook een beetje. We hebben al een jarig kind in december en begin januari is net mijn neefje geboren.

Ik moet mijn eisprong/cyclus nu na de curretage nog maar afwachten maar de kans dat ik in maart vruchtbaar ben is dan redelijk groot. Ook zijn we heel erg vruchtbaar met 3x meteen raak.

Van alle maanden wil ik december het minst maar we gaan het nog zien. De wens voor een kindje is nu groot en ik laat het waarschijnlijk liever gewoon op zn beloop, als het komt, komt het.

3. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik dacht ook altijd..we slaan de maand maart over ivm een decemberkindje maar sinds ik de miskraam heb gehad kan dat mij ook niks meer schelen en hoop ik op een kindje...wanneer hij/zij geboren gaat worden boeit me niet zo ;)

4. Niennientje

Niennientje Niet meer actief

Ik denk dat wij het ook op z'n beloop laten gaan. Ik ben net gestopt met borstvoeding geven dus eerst maar eens zien wanneer die cyclus weer komt.

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Als moeder van 2 kindjes heel dicht bij elkaar jarig, zou ik zeker adviseren om een maandje over te slaan ;). Ik vind het echt druk, 2 verjaardagen, 2 tractaties regelen, kinderfeestjes e.d. en dat allemaal binnen grofweg 1-2 weken. Het was stuk makkelijker geweest als dat anders was. Helaas zit er ook nog carnaval bij, waardoor het extra onrustig in huis is. En ik ben echt geen held met dit soort dingen :).

Wij hebben daarom bewust bij de derde gepland, zodat er in principe geen 3e kindje in dezelfde periode geboren zou kunnen worden, tenzij extreem vroeggeboorte of dat het erg lang zou duren voor ik zwanger werd (en dan zou het me niet meer kunnen schelen natuurlijk :p).

(blij met keuze, want was meteen raak zodra we er voor gingen, maar nu dus door onze planning 2 maanden later dan verjaardag van oudste 2)

Volg je gevoel!

6. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    wij slaan niet over, maar dat komt misschien ook omdat we al een tijdje bezig zijn

maar iedereen moet het voor zichzelf weten natuurlijk

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik vind het vooral een enorme luxe als je zo kunt 'plannen', gewoon doen dus als je gemakkelijk zwanger raakt.
    :)

8. Arwen86

Arwen86 Actief lid

29 nov 2016
    304
    206
    43
    Vrouw
    Wij zijn met 3 jarigen in 5 dagen in november, dus mijn moeder sloeg februari bewust over bij de tweede. Niet zwanger.. Jaar later februari niet overgeslagen.. Wel zwanger. Ik heb vorig jaar februari en maart overgeslagen maar zonder succes dus nu kan het mij niet meer schelen. Ik zou het zelfs soort van humor vinden als t weer november wordt, ook al zijn we inmiddels met 5 jarigen die maand.

9. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik zou het op zich prima vinden om een kindje te krijgen dat jarig is in december. Aangezien ik al 38½ jaar oud ben zit er ook wel wat haast achter de kindjesmakerij. Ik hoop dat mijn lichaam er überhaupt nog aan wil beginnen. Toch slaan we de volgende ronde over als ik deze ronde niet zwanger ben.

Ik woon in Canada en de ziekenhuizen hier zijn op zich al krankzinnig druk op normale dagen. Er zijn een paar dagen per jaar waar het ronduit krankzinnig te noemen valt. Kerst, Oudejaar en Nieuwjaar zijn de 3 dagen per jaar dat alle klinieken en huisartsen gesloten zijn en het ziekenhuis daarom overspoeld wordt met patienten. Toen mijn dochter 6 maanden oud was moesten we met haar naar het ziekenhuis op oudejaarsavond wegens moeite met ademen. Er heerstte een buikgriep en er waren niet genoeg stoelen in de wachtkamer. Mensen lagen letterlijk kotsend in het gangpad. Vreselijk.

Alhoewel labout & delivery een andere afdeling is, zijn die waarschijnlijk ook "understaffed" en daarom durf ik het risico niet te nemen. Bij mijn eerste bevalling duurde het, op een doordeweekse nachtdienst, 4½ uur voordat ik de medicatie kreeg die ik nodig had. Ik durf dat niet aan tijdens de feestdagen. En ik ben bereid de consequenties van die beslissing te dragen.

10. Moeder2017

Moeder2017 Actief lid

2 jan 2017
    281
    2
    18
    Een kindje valt niet te plannen

Die krijg je als een cadeau het moment moet niks uitmaken

11. Love123

Love123 Actief lid

7 dec 2016
    138
    9
    18
    Zo denk ik er ook over na mijn mk. Een zwangerschap zou zo erg gewenst dat de maand mij niet meer uitmaakt.

12. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik heb jaren de pil geslikt omdat ik niet zwanger wilde worden van een vriendje waar ik nog niet van wist of ik met hem een kind wilde krijgen. Dus mijn planning was géén kind in die tijd. In die zin kun je plannen, en meestal lukt dat.

Maar als je probeert zwanger te worden, dan kan het zijn dat het meteen lukt (ik was 1 van de gelukkigen) maar het kan ook zijn dat het een tijdje duurt, je hulp nodig hebt, of het zelfs helemaal niet lukt. In die zin kun je niet plannen. Bewust een maand overslaan is bewust een kans overslaan en is in die zin een risico.

Voor de duidelijkheid: Als ik toch met de feestdagen beval, is het kindje zeker net zo welkom. Ik ervaar het alleen als minder veilig (mentaal zowel als fysiek) om in die periode te bevallen, en durf om die reden het risico niet te lopen.

13. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Waarom ervaar je het als een risico? Ben even benieuwd!

Edit: ik lees het al een pagina terug! Heel begrijpelijk.

14. Gruffalo

Gruffalo Niet meer actief

Ik zou overslaan. Ik heb twee kids die met hun verjaardag in de wintermaanden zitten en ik vind het ontzettend druk en duur! Sint Maarten, Sinterklaas met die hele aanloop naar pakjesavond met schoentjes zetten, Kerst, Oud en Nieuw... En dan dus nog twee verjaardagen. Ik en mijn bankrekening zijn gesloopt in januari, haha!

15. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ieder zijn eigen keus natuurlijk, maar ik zou niet overslaan.

Wij hebben eind oktober/begin november veel verjaardagen, namelijk:
    26 oktober
    28 oktober 2x
    29 oktober
    2 november 2x
    7 november

En toevallig ben ik waarschijnlijk uitgerekend rond 5 november. Tja...jammer dan:)

Deel Deze Pagina