M'n vriend was van de overslag ik van de gewone. De stretch bleven (bij mij) mooier na al het wassen en de droger. De eerste was van september en alleen lange mouwen gebruikt in de kleine maatjes.
Ik ben net 10 dagen geleden bevallen en had heel veel rompers met lange mouwen, maar vind het echt ondingen! Ik zweer echt bij rompers met een tshirt mouwtje of helemaal geen mouwtje. Als je een truitje aantrekt kan je daaronder geen romper met lange mouw doen. Dan ben je zo aan die kleintjes aan het trekken! Mijn dochter is te vroeg geboren en ben erg blij met de overslag rompers van de Hema, deze speciaal nog gekocht in maatje 50. Ideaal! Je ontlast het hoofdje zo en dus ook de armpjes. Aan en uitkleden is al genoeg stressvol voor die kleintjes.
Ik ben echt fan van overslag rompers! Als je een luier ongelukje hebt dan kan je het t-shirtje gewoon aanhouden (even armpjes eruit) en de romper verschonen en nieuwe aan doen en t-shirt weer aan. Hoef je het hoofdje niet eens op te tillen. Ook met spugen, waarbij je soms alles kan verschonen vind ik het fijn dat ik geen 4, maar 2x iets over het hoofdje hoef te doen. Ik vind het gewoon veel makkelijker. Mijn man moest in het begin wel even goed kijken en vond het net een puzzel. Overigens vind ik lange mouwen ook niet ideaal, alleen bij wijdere shirtjes met wat bredere mouwen, want als je een nauw shirtje hebt en je moet er een romper glad onder, nou dan ben je zo aan het priegelen. En als je baby dan net honger heeft o.i.d. dan schiet dat niet op hoor.
Ik vind ze allebei handig. De stretchrompers hebben wel een geweldige kwaliteit trouwens. Zoals al meer gezegd, zijn rompers met lange mouwen niet altijd even praktisch.
Mijn man vervloekte de stretchrompers. Met die grote handen zo'n rompertje over het hoofdje trekken en die armen door de gaten/mouwtjes steken. Hij vond het niets. Nu voor de 2e inmiddels zoveel overslag rompers verzameld, ook van m'n zussen, dat we daar makkelijk de eerste weken mee uit komen!
Hier ook een kindje met veel last van zijn hoofd (heel groot hoofd en dus zwaar voor hem bij de bevalling) hij was helemaal ingedeukt haha en vond dingen aan zijn hoofdje echt niet prettig dus overslagrompers waren echt heel erg fijn, maar ook lekker makkelijk aandoen natuurlijk. Kijk puur voor de eerste paar dagen zou ik die echt gebruiken daarna maakt het niet meer zoveel uit...
De eerste weken vond ik overslag rompers wel fijn. Je moet er wel rekening mee houden dat de stretch rompers van Hema, maat 50/56 erg groot vallen. Als je kindje 3 kg geschat wordt, zouden deze nog wel eens te groot kunnen zijn!
Bedankt voor alle reacties! Handig dus om vanalles in huis te hebben, zo klinkt het. Deze week een echo gehad en ons kindje is flink. Als hij zo doorgroeit zal hij waarschijnlijk ruim 8 pond zijn bij de geboorte. Dus denk dat die stretch rompers van maat 50/56 dan ook wel snel van pas komen en heb nu al 4 overslagrompers maat 50 besteld, maar zal ook wel maat 56 hiervan halen. En maar niet meer te veel maat 50 denk.. Kan altijd nog oma bij laten halen tegen die tijd.
8 pond bij 40 weken is niet erg extreem die van mij wogen dat al met 38 wrken en hebben gewoon nog 50 aan gehad hihi