Hallo Allemaal, mijn moeder wil graag zelf een eigen autostoeltje voor onze baby hebben. Nu had ze bij kruidvat de autostoel groep 0+ van bambino gezien. Hij is ECE R44/04 gekeurd dus naar mijn idee zou die veilig moeten zijn, maar wil toch graag wat ervaringen van anderen. Kan er weinig over op internet vinden dus dacht hier maar even op het forum vragen aan andere mama's....Alvast bedankt voor jullie reacties Groetjes Stokstaartje
Volgens mij komen de goedkopere autostoeltjes (zoals die van Hema en Kruidvat) wat minder goed uit de testen. Ik zou (als je een voorwaartse stoel wilt) eerder gaan voor de maxi cosi Tobi of de Romer King. Die komen het beste uit de testen! Prenatal heeft regelmatig aanbiedingen.
Bedankt voor je reactie, maar het gaat om een 'maxicosi' autostoel en niet een vervolgstoel. Waar kun je die testen dan vinden want ik kan nergens er iets over vinden. En op de site van de consumentenbond staat deze stoel niet en je moet een lidmaatschap hebben. En die heb ik niet.
Ik heb ook een 'b' merk. En ik ondervind echt geen verschil dan mrt een 'maxi cosi' maxi cosi is een naam die groot is om dat bijna iedereen deze koopt. Als we morgen opeens allemaal een bambino stoeltje kopen dan vinden we dat allemaal beter. Zolang hij gekeurt is ook lijkt het mij prima. En je moet er jezelf goed bij voelen. Ik geloof niet in testen want er wordt echt niet getest met echte babys. Sv heeft jarenlang crashtesten voor een grote autofabrikant gedaan, en die zijn nooit 100% hetzelfde. Succes
Waarom wil ze een eigen groep 0 stoeltje? Die haal je heel makkelijk uit de auto, ik heb er zelfs altijd de baby/dreumes mee naar binnen en buiten getild. Bij een groep 1 of 2 stoel snap ik het wel.
Wij hebben ook in elke auto (ook bij beide grootouders) eigen autostoeltjes staan voor de kinderen, ik haal ze er nooit uit. Ik heb er toevallig gister naar gekeken. Ik vind hem qua kwaliteit niet te vergelijken met de MC Cabriofix die ik nu gekocht heb voor ons komende kindje. Die voelt veel steviger aan, dat plastic. Ook is de verkleiner fijner, met die extra ruggesteun erbij zodat ze echt liggen. Maar ik neem aan dat het maar voor incidenteel gebruik is? Dan vind ik het een prima prijs en een prima stoel! Of is het voor elke week oppassen bijv? Mijn ouders en schoonouders gebruiken de stoeltjes elke week voor het opassen (en de oudste naar school brengen), dan wil ik wel een fijne comfortabele stoel. Qua veiligheid twijfel ik niet zo, goedgekeurd is goedgekeurd.
het is idd voor incidenteel gebruik. we hebben hem vanmiddag even bekeken. Het lijkt ons een prima stoel voor incidenteel gebruik. Het zit hem echt in de afwerking en comfort wat minder is van kwaliteit. Maar omdat het maar voor incidenteel gebruik is en hele korte ritjes vinden we het prima