Zouden jullie een kinderfiets met alleen een terugtraprem voldoende vinden? Mijn gevoel zegt dat een handrem onmisbaar is, maar misschien is dat ten onrechte. Hoor graag hoe jullie daarover denken!
Voor het begin is alleen terugtrap wel voldoende. dat werkt veel makkelijker dan de handrem, want dan moet je je hand verplaatsen, Ben je eerder de balans kwijt. En het voelt ook logischer om achteruit te trappen. Je benen zijn al in actie, de tegenactie is simpel. Nu bij de 20 inch en 24 inch gebruikt mijn oudste de handrem wel.
Hier geen handrem voor onze kinderen. Zelf ook nooit gehad (opoe-fietsen vrij snel zonder handrem) en nooit gemist Mis mijn terugtraprem nu nog op mijn fiets haha, mijn volgende fiets (als kids allemaal zelf fietsen) wordt dan ook zeker weer een simpele opoe-fiets.
Terugtraprem is toch prima? Hier wordt de handrem bij de oudste eigenlijk niet gebruikt. Komt wel als ze wat groter is. Of als ze uiteindelijk geen terugtraprem meer heeft...
Oja: hoe meer dingen erop zitten, hoe meer er kapot kan. Zoals handremmen en versnellingen. De voorrem van mijn oudste is ook kapot sinds hij op het schoolplein is omgevallen.
Heb je trouwens wel gelijk in ja. Zie het hier ook veel op het schoolplein. Valt een fiets om rem kapot of loopt aan, kabels zitten soms in elkaar als fietsen heel vlak naast elkaar staan etc.
Terugtraprem is voor kleine kinderen ook nog eens veiliger lijkt me. De handrem remt vaak zo heftig en acuut dat je snel stilstaat en er over het stuur af kunt vliegen.
Bij onze kinderen alleen een terugtraprem. Is prima voor ze. En hoe minder op de fiets hoe minder er kapot kan gaan. Pas op hun 12de verjaardag krijgen ze een fiets met versnellingen en handremmen.
hier ook geen handrem, ik ben vroeger zelf eens over de kop geslagen door de handrem, deed bijna de koprol met de hele fiets haha. en vind voetrem wel genoeg eigenlijk. komt later wel als hij een jaar of 10 is
Lijkt mij ook wel genoeg, ik had vroeger pas voor het eerst een fiets met handremmen toen ik naar de middelbare school ging. Voor zover ik het mij kan herinneren ben ik niet bijzonder vaak van de fiets gevallen hoor .
Hier eerst allebei gehad. Sinds hij 6 is heeft hij een fiets met alleen handremmen, het is echt een gewoonte voor hem. Ik heb zelf nooit een fiets met handremmen gehad en dat mis ik nu echt wel.
Nee, liever alleen terugtraprem! Handremmen leiden alleen maar af, en zeker als ze nog niet zo lang kunnen fietsen. Mijn jongste dochter heeft er eentje op haar fietsje, maar het proberen alleen zorgt er voor dat ze valt Ik heb zelf ook alleen maar een terugtraprem...
Ik mocht juist nooit een fiets met handrem vroeger om precies die reden. En mijn dochter heeft ook enkel een terugtraprem op deze fiets. In het kader van wat er niet op zit... Kan ook niet stuk. En handremmen en versnellingen zijn nou eenmaal kwetsbaar. Zeker als hij ook af en toe buiten in de regen staat en er flink op gecrosst wordt... Gaat dat toch makkelijk stuk. En handremmen repareren is makkelijk... Kapotte versnelling is vaak een duurder grapje. Zelf een fiets met handrem (voor) EN een terugtraprem. Gebruik ze doorgaans samen want alleen remmen op je voorwiel is gauw brokken. Nou fiets ik niet zo hard dus valt het wel mee... Maar vol gas en dan enkel met je voorwiel remmen wil nog weleens een fikse koprol met fiets en al opleveren.
Hier hebben de oudste net voor het eerst een handrem erbij, op hun 20 inch fietsen, daarvoor altijd alleen een terugtraprem.
Jullie hebben me gerustgesteld dat alleen een terugtraprem voldoende is (of zelfs misschien wel veiliger ) dank jullie wel!