Stond net bij de supermarkt in de rij en dan hoor je altijd een hoop mensen kletsen, dat gaat over in klagen. Klagen over alles, van oud brood tot de vluchtelingen die naast ze zijn komen wonen. Toen bedacht ik mij voor de zoveelste keer:" mensen houd toch eens op met dat eeuwige geklaag"! En dan heb ik het niet eens over het weer waarover geklaagt wordt, heb ik ook wel eens last van en schijnt nog medisch onderbouwt te zijn ook, zon maakt mensen nu eenmaal blij! Maar meer over dat negatieve gepraat en geklaag over Nederland. Mensen kom op!, denk jullie nu echt dat we het hier zo slecht hebben??????? Echt????? - Heel europa en Amerika heeft het de afgelopen jaren economisch slecht gehad, de economie lag op zijn gat, dus tja, ook in nederland. Mega shit, echt waar, mensen die hun baan en misschien huis kwijt zijn geraakt, dat is vreselijk, dat raakt mij ook.. Maar is dat nu allemaal de schuld van Rutte? Echt??? Dus de andere landen die hebben ook een Rutte? - Belasting betalen? Ja shit, das balen! Maar als je in Nederland ziek bent, weduwe wordt, een beperking heb, werkloos wordt, je huur niet kan betalen... dan wordt je daarin geholpen toch? Ja in Nederland wel, misschien zijn we daarin gekort de laatste jaren.. das balen, maar weet je?? Als je bv in Spanje woont, dan heb je gewoon dikke pech! Werkloos? Na een paar maanden houd t op en mag je weer bij je familie in gaan wonen. - Vluchtelingen?? He bah, jak, vervelend, lastige mensen, pikken onze huizen in, hoeven niet te betalen voor hun zorg.. Toch??? Ik probeer dan maar te denken, "ik hoop dat het mij nooit overkomt, di arme kinderen, alles weg, alles kwijt, vreemd land waar nimand je moet" - Vliegtuigramp? Hoppa, meteen oorlog voeren met Rusland/Oekrainie, Rutte is een laffaard, alles wordt onder tafel geschoven...ja toch??? Of zal Rutte ons land willen beschermen, kan hij niet met een landje dat 100x in Rusland past een aanval doen? En wil hij niet alles bekend maken, voordat er duidelijk is? Ik weet het niet, echt niet, maar om daar nu zo extreem over te gaan klagen? - Mensen klagen dat ze geen geld hebben, arm zijn, en ja er is veel armoede in nl, maar niet meer als in andere landen, en moeten we elkaar daar niet in helpen ipv klagen dat we niet 2x per jaar op vakantie kunnen en we elk jaar een nieuwe mobiele telefoon eisen?? Ik kan zo nog wel even doorgaan.. En iedereen ziet het waarschijnlijk anders, wat voor de 1 belangrijk is, geeft de ander niks om. Maar kom op mensen, hier in Nederland is het zo slecht nog niet, we behoren tot de top 10 van de rijkste landen ter wereld. Hoorde van de week dat NL op de 3e plek van hoogst niveau reken onderwijs heeft, we hebben allemaal kans op scholing (jaja sorry studenten, soms moet je zelf wat bij betalen, heel vervelend als je minder heb, maar een kans om te studeren is er in nl altijd!) 20 jaar geleden had 10% van de kinderen ooit een keer gevlogen, nu hebben we armoede als we niet kunnen vliegen...En 20jaar geleden waren we toch ook best gelukkig??? Wat vinden jullie?? Klaag cultuur of niet? Vinden jullie het ook allemaal zo slecht hier? Overdrijf ik? Kom maar op, een leuke discussie voor de maandag ochtend.. Ik bedoel, ik zit nu net even lekker buiten, komt er inene een donkere wolk aan.. rot weer altijd hier in Nederland!
We klagen graag ... we zijn hollanders hahahahahahaha Maar ik snap je punt wel, echt zal er niets veranderen. Mensen klagen graag, net als roddelen. Dat is een feit. Dus je kunt je daar vreselijk druk over maken ... het makkelijks is om het gewoon te negeren. Doe ik ook ...
Ja ik doe mijn best om het te negeren, sta gewoon elke keer weer versteld van wat mensen allemaal zeggen... Heb je wel eens de reacties op nieuwsberichten gelezen? Echt schikbarend hoe mensen altijd een ander de schulde geven van ellende...
Ja helemaal mee eens hoor. Nederland heeft echt een klaagcultuur. Maar daar probeer ik me niet aan te irriteren, want ik wil niet ook zo'n klager worden Ps. Balkenende is al jaren geen premier meer. We hebben al 6 jaar premier Rutte
Gedaan! *Schaamtelijk!* Eist wel dat er iets niet klopte in mijn verhaal.... Die vervelende Rutte ook..
Ik vind t bestuur in NL echt ontzettend slecht. Als het ergens tijd voor is, is t wel voor verkiezingen. En voor een mooie zomer Maar dat zijn geen onderwerpen waar ik mij in de supermarkt aan ga zitten ergeren, of wat mijn leven beinvloed waardoor ik alleen maar loop te klagen ik hou niet van negatief ingestelde mensen
Ik zit een beetje in het midden. Ik vind dat wij het hier best goed hebben en veilig. Maar het huurprobleem zou ik wel fijn vinden als dat opgelost word. En Kleinsma zou van mij van d'r plek mogen.
Niet zo klagen over onze mooie klaagcultuur hoor! maar ben het roerend met je eens. Bekijk de wereld eens vanuit de positieve kant. We wonen in een verzorgingsstaat, in weinig landen wordt er zo goed voor zoveel verschillende behoeftes gezorgd als in Nederland. Kinderen hoeven hier niet te werken om te kunnen eten, maar mogen (moeten) naar school. Als je ziek wordt is het niet zo dat je gezin die dag gewoon echt geen eten heeft of je direct je baan kwijt bent. En hoe slecht het weer soms ook is, als het droog is hebben we prachtige natuur om van te genieten met water, bossen, strand, heide, wandelpaden, fietspaden etc etc.
Haha, ik vind het wel grappig, klagen over het geklaag! Maar ik ben het wel met je eens, mensen mogen eens wat positiever zijn!
Mee eens hoor. Er wordt ontzettend veel geklaagd. Maar niks aan te doen.. Mensen klagen graag. Zelfs in de supermarkt haha
Ik snap je...ik merk het ook. Het enige waar ik steen en been over klaag is de regen...het heeft hier maanden bijna dagelijks geregend en als je dan een keer of 6 heen en weer moet lopen met een hoop kinderen is dat onderhand niet meer te doen.
Oh ik ben het hier zo mee eens. Ik ben het ook altijd zo zat, niks is goed en alles is hier zo slecht. Maar dan denk ik bij mezelf wat had je dan gewild?! Volgens mij moeten we juist blij zijn dat we hier wonen. Je had ook ergens in afrika ter wereld kunnen komen en dan had je in een hutje gewoond ter grote van een badkamer. Of kon je 16 u per dag in een kledingfabriek terecht in bangladesh. Zelf woon ik in een flat, ja liever heb ik een huis met tuin, maar ik heb een dak boven m'n hoofd, elke dag te eten en schone kleding aan. en natuurlijk zijn hier ook arme mensen, maar ik geloof wel dat je daar zelf wat aan kan doen of er is een instantie die kan helpen. en wat is arm? Dat je niet op vakantie kan, niet elke maand nieuwe kleding hebt, geen auto hebt en een klein huis hebt?
Ben het helemaal met je eens ts. Ik hoor zo weinig dankbaarheid om me heen, iedereen vindt het altijd zo vanzelfsprekend, ik irriteer me daar ook aan. Twee weken terug op vakantie ook nog met mijn man erover: je kunt het toch niet aan een arm Afrikaans gezin verkopen dat wij hier in het westen op vakantie gaan met het vliegtuig, de hele dag een beetje op ons luie reet kunnen zitten en onbeperkt drinken en eten kunnen pakken bij een zeer zeer uitgebreid buffet en dan nog gaan zitten zeiken omdat je te laat was om een gebakken ei te krijgen en daar onwijze stennis over gaat staan schoppen omdat je vindt dat je daar recht op hebt?! Echt mijn bloed kookt dan...
En dan? Dan wordt alles beter?? Ik vind dit altijd zo'n bijzondere stelling. Verkiezingen houden, want dan wordt het vast allemaal beter. Magisch ... Simsalabim Poef ... Maar feit is dat de nieuwe regering ook moet roeien met dezelfde riemen die de huidige regering ook heeft. Niet lullig bedoeld, maar ik vind het zo makkelijk om te zeggen ... we hebben het zoooo slecht, laten we verkiezingen houden. ain't gonna happen
Tuurlijk, dat is de afgelopen tig keer toch ook precies zo gegaan? Ik heb juist het idee dat verkiezingen nooit zin hebben, dat mensen steeds meer gaan stemmen op 'iemand die we nog niet gehad hebben', in de hoop dat het dan beter wordt, maar inderdaad; ook zij kunnen niet toveren. Als er nieuwe verkiezingen komen, zou dat waarschijnlijk alleen maar inhouden dat TS straks 'Rutte' weer moet veranderen in een andere naam