Bevruchting, innesteling enz?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jebb, 19 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jebb

Jebb Niet meer actief

Hoi,

Ik heb altijd een regelmatige cyclus.
    Nu heb ik vlak na (2 dagen erna) mijn menstruatieweek onveilig gevreeën. De kans op een zwangerschap is dan klein, maar niet ondenkbaar.

Ik wil niet testen oid. Ben niet bewust bezig zwanger te worden. Mocht het wel zo zijn, is het een mooi cadeau. Maar ik dacht aan het verloop van het gebeuren tot bevruchting.

Stel dat ik wél zwanger zou zijn..
    Normaal heb ik altijd mijn eisprong drie weken na de eerste menstruatiedag. Zou dit dan moeten betekenen dat je dan je eisprong eerder heb gehad? Lijkt me sterk met zo'n regelmatige cyclus. Of duurt de innesteling dan langer (tot je eisprong).

Ik vind het echt wonderbaarlijk zo'n proces.
    Snap er ook weinig van. Wel van de logica dat je grote kans op bevruchting heb tjjdens ovulatie en hoe dit dan in zn werk gaat. Maar dit betekent toch niet dat IEDEREEN ALTIJD alleen zwanger wordt tijdens de eisprong?
    Of denk ik nu heel stom?

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nee, bij een zeer regelmatige cyclus komt je eisprong veelal rond dezelfde dagen. Er kan een paar dagen verschil in zitten, maar geen hele week in elk geval.

Vaak ligt het dan aan het zaad wat dan langer heeft weten te leven. Zaad leeft meestal een dag of 3, in sommige gevallen 5 dagen en in uitzonderlijke gevallen een week.

3. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Innesteling vindt plaats na je eisprong ( of begrijp ik je verkeerd);)

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik snap niet helemaal wat je vraagt,
    Ik heb bijvoorbeeld 5-7 dagen een menstruatie. Dan kunnen wij het van dag 5-10 zonder condoom doen als ik niet zwanger wil worden. Op dag 10-15 ben ik vruchtbaar want op dag 14-15 heb ik doorgaans mn eisprong. Na dag 15, kunnen we het weer zonder condoom doen ( voor de zekerheid houden we dag 17 aan zeg maar ) tot ik weer ongesteld word op dag 28-29.

Als ik op dag 10-15 zonder condoom zou vrijen, is de kans dat een eitje die vrijkomt bij mn eisprong, bevrucht wordt. Als deze bevruchting plaatsvind nestelt het eitje zich 5-10 dagen na bevruchting in. Zo ja, dan kan ik op dag 28-29 een test doen, zo nee, dan word ik ongesteld.

Is hij zo duidelijk?

Als ik mn eisprong later zou hebben, bijvoorbeeld op dag 21, dan is de periode tot mn eisprong misschien maar 7 dagen. En kan je problemen krijgen met het innestelen.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nu ben ik wel benieuwd of ik je vraag goed begrepen heb?

Deel Deze Pagina