overstap 1pers.bed

Discussion in 'Baby en dreumes' started by douglas84, Mar 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    Wij willen over een aantal maanden onze dochter van haar ledikant naar 1 persoons bed over doen. Maar hoe pakken we dit aan??
    Hoe maak ik het bijvoorbeeld op, half/heel? Gebruik je een kussen?
    Wel hebben we een bedrekje gekocht.

Ben benieuwd!

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier een kinderkussen gekocht, wat platter kussen. Bij ons in bed ligt ze ook graag op een kussen.
    En denk ik dat ik het bed gewoon heel opmaak, ze ligt nu ook graag bovenin haar bedje.

3. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    eerst er ook meer kans op wiegendood in een groot bed en waar moet ik dan op letten?

4. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik gebruik nog wel een ledikantdeken in een dekbedhoes, dekbed vond ze nog veel te warm...

Wij hebben peuterbedje trouwens..

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,139
    8,870
    113
    Wij hebben het bed gewoon helemaal opgemaakt met een dekbed + overtrek. Nog geen kussen en ook geen kussensloop (met het kussensloop ging ze spelen, vond ik maar eng).

Wij hebben het bed gewoon neergezet, maar ook het ledikantje (toen we verhuisden) en haar eerst de keus gelaten of ze nog in het ledikantje wilde slapen of in het grote bed. Ze heeft nog maanden in het ledikantje geslapen. Op een gegeven moment heeft ze van haar nichtje haar Dora dekbedovertrek gehad en toen hebben we samen met haar het ledikantje naar de babykamer gebracht en sindsdien slaapt ze in het grote bed.

6. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    ok, Nou in juli moet ze toch echt wel nar het grote bed. aangezien we begin aug. de baby verwachten. Dus wou dan ook maar een aantal maanden van te voren starten.

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Onze kinderen lagen al jong in een 2 persoonsbed
    Onze zoon was 15 maanden en onze dochter ligt er nu 2 weken in

We maken het bed gewoon normaal op wel hebben we bedhek

Is eigenlijk altijd goed Gegaan onze dochter komt nooit uit bed en onze zoon viel altijd op de grond in slaap

8. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Sil slaapt sinds zijn 2e verjaardag ongeveer in een 1persoonsbed. Altijd 'gewoon' opgemaakt, geen bedhekje, en altijd goed gegaan. Hij komt er ook nooit zelf uit tot nu toe... Hij wacht altijd braaf tot 1 van ons hem komt halen.

9. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    Mejojo: een 2 pers. bed voor ieder kind? Groot huis of niet :) ?
    En slaapt je zoontje dan op de grond? of valt hij uit bed?

Share This Page