Poliep, hysteroscopie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kris81, 23 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Hallo allemaal,

Vorige week bij mijn uitgangsecho was 'ie er weer, de poliep. Arts raadde aan om met mijn hoofdbehandelaar te bespreken of deze er niet een keer uit mag. Ze gaf aan dat er geen innesteling kon plaatsvinden waar de poliep zit, maar dat er op zich genoeg ruimte is op andere plekken. Eind september heb ik hiervoor weer een evaluatie staan met mijn eigen arts.

Wat zijn jullie ervaringen met een hysteroscopie? Word er niet heel enthousiast van, als ik dat zo lees. Wat moet, dat moet, maar het klinkt best heel pijnlijk :(. Ben die poliep nu ook wel een keer zat, volgens mij stuurt dat ding al zeker een half jaar mijn menstruaties in de war. Het is vandaag bijvoorbeeld ook al de tiende dag van vloeien, ben het zo vreselijk zat.

Stel het kan meteen in oktober plaats vinden, ik las dat het in de eerste helft van je cyclus gebeurt, ik denk dat je dan weer een verloren ronde hebt? Wij zouden eigenlijk overstappen naar iui (nu alleen nog oi) maar mag je die ronde nog wel wat of is dat uitgesloten?

Hoor graag ervaringen :).

2. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    hoi hoi! ik heb 2 weken geleden een hysteroscopie gehad!
    wij zijn bezig met iui, en telkens met een uitgangsecho meende ze een poliep/stolsel te zien. bij alle andere echo's zagen ze niets, dus toch maar voor de zekerheid een hysteroscopie.
    ik zag er echt als een berg tegenop, maar vond het echt heel erg meevallen! tuurlijk, het is niet fijn zo'n ijzerding maar kan niet zeggen dat het erg pijn deed. voelt als hevige menstruatiekramp.
    bij mij hebben ze het op cyclus dag 5 gedaan, dus ik was nog een beetje ongesteld.
    smorgens een uitgangsecho, hier zag ze weer het stolsel/poliep. een half uur laten de hysteroscopie, sorry voor de details, er word water ingespoten wat er vervolgens ook weer uitloopt. ( dat vond ik niet fijn, zeker niet tijdens mn menstruatie)
    ze konden bij mij geen poliep vinden, alles zag er goed uit. de hebben wel een scratch gedaan, kan goen zijn voor de innesteling.
    toen ik thuis kwam was ik er echt niet lekker van aan. misselijk en buikpijn. de buikpijn heeft 3 dagen aangehouden, maar dat was normaal.
    ik mocht diezelfde dag gewoon beginnen met spuiten en een week later heb ik de iui inseminatie gehad.

heel veel succes!!

Kris81 vindt dit leuk.
  3. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Bedankt voor je reactie! Fijn om te horen dat het qua pijn meeviel. Geeft de burger moed :rolleyes:. En nog fijner om te horen dat het gewoon door mag gaan die ronde, hopelijk is dit voor ons ook de oplossing.

Wat is scratching trouwens?

4. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    Dan maken ze n krasje in het slijmvlies:) voelde ik niks van

Kris81 vindt dit leuk.
  5. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik vond de hystroscopie persoonlijk minder pijnlijk dan de HSG. Ik heb deze een jaar naar mijn kz gehad om te kijken of er geen restweefsel was achtergebleven.

Kris81 vindt dit leuk.
  6. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Dat geeft nog meer moed :roflmao:. Ik lees echt spookverhalen online.

Maan14 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina