Me kleine meid van 10 maanden wil sinds een paar dagen niet meer in haar maxi cosi. Als ze er eenmaal inzit brult ze 10 minuten en dan is het goed. Maar ik ben wel 15 a 20 min bezig om haar erin te krijgen . Ze trekt zich dan een soort bol. Hoofd helemaal achterover, buik naar voren en benen naar achter. En dan spant ze alle spieren aan en blijft ze zo stijf als een plank. Op een gegeven moment heb ik haar dan in die stoel, maar als ze dan zit gaat ze helemaal voorover hangen om haar voeten te pakken. Dan passen die bandjes niet meer ondanks dat je ze dan helemaal losmaakt. Vervolgens doe ik langzaam de maxi cosi achterover zodat ze naar achter gaat. Ik hou haar wel voorzichtig tegen dat ze niet plots tegen de achterkant klapt. Als ze dan zit, dan snel het riempje vast, maxi cosi rechtzetten en riempje aantrekken. Als ik het riempje niet snel genoeg aantrek zet ze haar voetjes op de rand van de maxi cosi en gooit ze als het ware haar kont omhoog en probeert ze eruit te schuiven. Heeft iemand tips hoe ik haar zonder veel moeite in de maxi cosi kan zetten?
Mijn jongste deed dat ook weleens. Ik zette hem er in en dan trok hij dus bol, dan zette ik mijn linkerarm schuin over zijn lichaam met mijn elleboog bij zijn schouder en mijn hand tussen zijn benen. Dan forceerde ik hem in zithouding en dan met mijn andere hand de riemen erover. Daarna snel dichtklikken en laat het gebrul maar beginnen .
Hier hielp afleiden in de helft van de gevallen nog wel.. Speeltje, oude sleutels aan een bos, boekje, kietelen, kiekeboe-spelen etc.
Ja beetje afleiden werkt het beste denk...steeds voor je haar erin zet een speeltje in haar handen geven.
Het allerleukste speeltje wat ze momenteel heeft, apart houden, en altijd op dat moment geven (en verder niet). Wie weet... En anders, misschien helpt het om haar te vertellen wat je gaat doen, bijvoorbeeld waar je heen gaat, dat jullie wat leuks gaan doen, enthousiast vragen of ze mee gaat naar... Ze koppelt de MC misschien ook aan iets nieuws/spannends doen, en nu ze wat groter wordt, heeft ze behoefte aan wat uitleg van jouw kant. Wat staat haar te wachten? Ze begrijpen een stuk meer dan je misschien denkt!
Hier ook wel gehad, veranderen van maxi-cosi naar grotere autostoel deed wonderen. Kunnen ze toch iets meer van de wereld mee krijgen...
Dat hangt toch niet af van niet in het stoeltje willen zitten? Onze jongste zit nu sinds een paar weken in een autostoel, maar schreeuwt ook geregeld of wil er überhaupt niet in: dat zegt toch niet dat ze toe is aan alleen een verhoger ? Dat zegt alleen dat ze het op dat moment niet willen.. Tja, ik ben daar makkelijk in: je kunt niet altijd krijgen wat je wel of juist niet wilt.
Je hoeft het niet met mij eens te zijn Maar laat mij wel mijn mening hebben. Ik ga er verder niet over in discussie.
Ik blies dan op haar buikje. Hier is ze pas overgegaan naar de autostoel toen ze op gewicht zat en echt niet meer in de maxicosi paste. Dit omdat de maxicosi nu eenmaal veiliger is.
Grinnik... en ik denken dat alle babys leuk en makkelijk waren, behalve die van mij. Ik zou nog even doorzetten inderdaad, uitleggen, afleiden etc. Ik geloof niet dat een baby van 10 maanden een goede keuze kan maken voor een autostoel, gelukkig zijn de ouders daarvoor. Ook zij die niet in discussie treden.
Tja zou het een korte fase zijn of iets blijvends? Je kan al een autostoel kopen en de maxi cosi laten staan, eentje rechts, eentje links zodat je beide kan proberen. Als je er al lang mee bezig bent om haar in die stoel te krijgen dan ga je ook al gestrest achter het stuur zitten. En als ze dan ook nog eens 10 minuten zit te krijsen is de veiligheid helemaal nihiel. Dan kan je net zo goed achter het stuur bellen met 2 gsm's in je hand, dat is even onveilig. Kijk naar hetgeen wat het veiligste is. De veiligste stoel is zeer onveilig in een onveilige situatie, en krijsen maakt je rijgedrag onveilig want je kan je niet concentreren. Als ze wel goed zit in een gewone autostoel en ze krijst niet is dat het veiligste
Euhh ja dit eigenlijk! Tsja, ieder z'n mening maar ik ga daarin ook niet m'n kindje pleasen. Dan is ze het er maar even niet mee eens. Hier trouwens een extreem geval van lang in de maxi cosi blijven zitten. Mevrouw is heel klein en zit met haar 20 maanden nog in de MC.
Ben het met je eens! Ik kan daar wel consequent in zijn. Ze kan gewoon niet altijd haar zin krijgen. Ik kijk wel gauw uit, voor ik het weet heb ik een dreumes/peuter wat zichzelf op de grond gooit in de supermarkt omdat ze haar zin niet krijgt Ze wil niet altijd in de auto, maar het zal toch moeten he. Dan krijst ze maar... Ze moeten ook leren omgaan met teleurstellingen en dat niet alles gaat zoals ze willen Wij hebben inmiddels een achterwaartse autostoel in de hoofdauto. Maar in mijn auto heb ik nog altijd de maxicosi. Past ze ook nog makkelijk in
Dank jullie wel voor de tips. Ik ga eerst wel is afleiden met een speeltje als ze in de maxi cosi moet . Wil haar idd ook niet altijd haar zin geven. Want dan krijg je met andere dingen ook problemen. Qua lengte en gewicht past ze er nog in. Ze zal er denk ik ook klaar voor zijn, want thuis wil ze alleen maar zitten, kruipen en staan aan de tafel. Dus snap wel dat ze een maxi cosi niks meer vindt. Mocht het afleiden ook niet (meer) werken dan kan ik altijd nog overstappen naar een autostoel. Ik zal dan wel kiezen voor een voorwaartse stoel aangezien een achterwaartse stoel erg veel ruimte inneemt achterin waardoor de passagier opgevouwen zit als dat zitje erin staat. En dan rijd ik nog een grote auto. Zal je toch denken dat er voorin meer ruimte is als zo een achterwaarts stoeltje erin staat. Helaas niet. Hopelijk komen er ook wat compacte modellen. Zo slecht zullen de voorwaartse stoelen niet zijn.
Hier vind ze mijn autosleutel énorm interessant Deze krijgt ze dus altijd in haar handjes. Dan kan ik haar rustig vastmaken, en nadien de sleutel terug afpakken van haar Werkt perfect!
heb geprobeerd om haar de autosleutels te geven of een leuk speeltje, maar werkt maar 2 seconden en ze gooit het gelijk weg en probeert weer uit de maxi cosi te komen. Van de week ben ik met haar naar de stad geweest. Was 25 min rijden en ze heeft alleen maar zitten gillen. Ik zat na 15 min zelf helemaal overstuur in de auto . Ook als ik de maxi cosi op het onderstel van de kinderwagen zet als ik in de stad ben dan blijft ze huilen en probeert zich dan bol te trekken. Ik heb vanmorgen dan ook maar een autostoel groep 1 besteld. Ik laat de maxi cosi er wel naast staan voorlopig in de auto. Ik ben eerst wezen passen in de winkel en ze zat er goed in. Ik heb wel een discussie gehad met de verkoopster. Zij wilde mij geen groep 1 autostoel verkopen omdat me dochtertje nog makkelijk qua lengte in de maxi cosi past. Qua breedte zit ze wat klem met haar schoudertjes. Maar dat maakte niet uit zei de verkoopster.