Omdat mijn zoontje erg veel last had/heeft van krampjes en spugen zijn we op doktersadvies overgegaan van nutrilon omneo naar nutramigen. dit krijgt hij nu 3 dagen en ik merk aan één kant wel verschil, hij is een stuk rustiger en overdag slaapt hij beter. Daarentegen is het spugen totaal niet minder geworden, direct na zijn fles begint het al en ook krijgt hij ontzettend veel lucht binnen, zelfs tijdens het drinken laat ie boertjes! ook raakt ie een beetje in paniek omdat de melk zo dun is, hoeft hij er geen moeite voor te doen en verslikt hij zich regelmatig, met als gevolg dat ie zijn flessen niet meer leegdrinkt, dit was met omneo totaal geen probleem. nu zat ik te denken om nutriton te gaan halen, maar op de één of andere manier sta ik niet voor 100% achter nutramigen, ik weet niet waarom, gevoel. nu zit ik te denken om eventueel naar friso of kruidvat over te gaan stappen, maar ik weet niet welke het meest in de buurt komt qua hypo-allergeen en tegen krampjes enzo. wie heeft er ervaringen of meningen?
Ik vind het ook best "apart"dat er nutramigen al zo snel is voorgeschreven. Nutramigen wordt voorgeschreven bij ernstige koemelkeiwit allergie en meervoudige voedselintolerantie. Over het algemeen wordt dat pas voorgeschreven als ze ervan overtuigd zijn dat je kindje dat ook heeft. Als er al een verdenking op koemelkallergie zou zijn ,wordt er vaak eerst nog nutrilon pepti gegeven. Persoonlijk zou ik ook niet achter die nutramigen staan en eerder iets van comfort voeding geven. ' heb je de indruk dat er een koemelkallergie is of is er over gesproken door de dokter?
Nee er is niet gesproken over koemelkallergie. Eerst had de dokter het ook over friso comfort, maar toen bedacht ie ineens dat nutramigen beter zou zijn. Ben gister begonnen met nutriton erdoor en het spugen is echt en heel stuk erdoor verbeterd, hij geeft nu alleen wat mondjes terug, maar nu heeft ie weer krampjes. Word er een beetje moedeloos van....denk dat ik toch maar die comfort moet gaan proberen. Weet het anders ook niet
nou als er niet gesproken is over koemelkallergie en er geen aanleiding voor is, zou ik het absoluut niet geven. Mijn neefje heeft zware koemelkallergie en daar kreeg hij pas na lange tijd nutramigen. Vind het niet echt over nagedacht van de arts en ik zou persoonlijk zeker navragen ,waarom hij zo'n zware dieetvoeding voorschrijft. Als het met de nutrilon nu lekker gaat ,zou ik het daar zeker bij houden. Succes!
Ik zou denk ik comfort proberen en het even een aantal dgn goed de kans geven. Gemiddeld doen ze 2 wkn over het wennen aan een voeding. Succes groetjes Tessa
Ja over die nutriton ben ik ook niet zo te spreken, hij krijgt het weliswaar pas sinds gisteren, maar zijn ontlasting werd weer erg dun en hij kreeg weer veel krampen en ik was juist blij daar vanaf te zijn! Maar in comfort zit ook johannesbroodpitmeel, ben bang dat dat dan ook laxerend werkt met krampjes. Wat een gedoe met de voeding zeg...
Ja elk kind reageerd er weer anders op merk ik wel. De voedingen zijn zeker heel moeilijk. Bij mijn zoontje hebben we ook al tal van voedingen gewisseld op advies van cb. Bij hem stopte de johannesbroodpitmeel juist heel erg. Nu krijgt hij Friso extra en hebben we maar geaccepteerd dat het spugen gewoon een beetje bij hem hoort. de ene dag is het meer dan de andere.
het JBP in de comfort voeding is anders bewerkt dan nutriton. daarom hebben de meeste kindjes geen last van comfort voeding. ik zou het gewoon proberen. Groetjes, Miranda
oh, das goed om te weten. maar wat zouden jullie doen, direct overstappen of even aankijken nog met nutramigen wat ik toch op doktersadvies heb gekregen?
ik zou in éém keer overstappen en het twee weken de tijd geven, zolang duurt het voor ze aan andere voeding gewend zijn. het kan zijn dat je zoontje dunnere luiers heeft van de comfort, maar dat ligt aan de voeding, hoort er een beetje bij. ikzelf zou kiezen voor friso comfort, mijn zoontje reageerde daar erg goed op. van omneo ging hij toen alleen maar meer spugen. succes. Groetjes, Miranda
we zijn weer een paar dagen verder, Daan zit nu bijna een week op nutramigen en sinds 3 dagen aan de johannesbroodpitmeel erdoorheen. Het drinken gaat nu een stuk beter, gewoon zoals altijd eigenlijk, geen problemen mee, ook boert hij niet meer zo heel erg veel, maar hij krijgt van die jpm weer krampjes! :x zijn ontlasting is wel goed, gewoon mosterd, maar voordat hij gepoept heeft huilt en perst ie heel erg en doet het gewoon zeer bij hem. HEb de huisarts gebeld en die weet volgens mij niet zo goed wat ie ermee aan moet, want het spugen is dus ook nog niet over. Het is niet bij iedere voeding, maar het blijft meer dan een mondje terug geven, maar goed. De huisarts wilt dat ik overleg met de kinderarts van het cb en dan moet ik de ha weer terugbellen en gaan we overleggen hoe nu verder. ik wil nog steeds friso comfort proberen, maar ik durf niet zo goed omdat die kleine nu al 3 verschillende voedingen heeft gehad in zijn 8 weken dat ie oud is. Moet ie wéér overschakelen....
Ben ondertussen toch overgestapt op friso! En dan friso comfort gemengd met standaard. Het spugen is volledig over, heel af en toe een mondje terug, maar meer niet, alleen hij krijgt er toch wel wat krampjes van en de ontlasting word wat harder. Daarom geef ik nu maar druppels van VSM en de ontlasting word daardoor weer normaal en de krampjes redelijk te overzien. Vind het jammer dat de krampjes niet verdwenen zijn, dat had ik zo gehoopt, maar blijkbaar wekt dat johannesbroodpitmeel krampen op bij Daan. Mocht iemand nog een tip hiertegen hebben? op dit moment is de verhouding als volgt trouwens: 150/3 comfort - 2 standaard.
Lastig dat je al zo vaak overgestapt bent van voeding.,,,,, de kruidvat extra care is bij krampjes, moeizame ontlasting en verkleint de kans op koemelkallergie. Het is ook iets dikker dan friso dus wie weet helpt het ook tegen spugen! Je zou ook eens de doker brown fles kunnen proberen! Hier zit een buisje in waardoor er geen lucht mee naar binnen gaat en de voeding gedoseerd word. Mijn vriendin haar zoontje spuugde ook verschrikkelijk en die had zeker baat bij die fles!
Dr Brown fles in combi met friso comfort werkt hier ook heel goed. Let er wel op dat een kindje tot 3 a 4 maanden altijd krampjes heeft. Zijn darmpjes zijn nog aan het wennen en verder aan het ontwikkellen. Ik heb met Jaimy ook veel problemen met zijn darmpjes gehad. Ook wij hebben nutramigen gehad wegens verdenking op ernstige koemelkallergie. Gelukkig was de provocatie negatief en hebben we weer friso comfort.
Friso comfort alleen was geen succes, het was veel te dik, hij bleef direct na de fles huilen en krijsen. Nu we het mengen met friso standaard gaat het eigenlijk hartstikke goed! hij spuugt niet meer en de krampjes lijken wat minder te worden, helemaal weg zal wel niet gaan omdat ze idd de eerste 3 a 4 maanden last hebben daarvan. Ik ben in ieder geval blij dat het nu goed gaat met mijn zoon en dat we eindelijk de juiste voeding voor hem hebben gevonden!