Mijn zoontje heeft koemelkallergie, waarschijnlijk maar in lichte mate want hij heeft geen heftige klachten gehad. Hij mag dus pas vanaf 6 maanden groenten en fruit gaan eten. Nu merk ik dat hij echt behoefte heeft aan wat vaster voedsel. Hij is ook vrij groot voor zijn leeftijd. Ik mocht van het CB wel rijstebloem geven, dus hij krijgt nu elke middag pap van een lepeltje. Daar is hij zichtbaar blij mee! Nu drinkt hij sinds 2 dagen zijn flessen slechter en soms begint hij te huilen als hij ons ziet eten. Ik heb daardoor het idee dat hij gewoon echt toe is aan een beetje fruit of groente. Over een paar dagen is hij 5 maanden. Zou hij echt andere allergieën ontwikkelen als hij nu fruit zou krijgen? En zou hij bijvoorbeeld wel al liga eerste stap mogen hebben (is koemelkvrij en glutenvrij)?
Hallo, Het advies is om, bij een koemelkallergie, met alle bijvoeding te wachten tot de leeftijd van 6 maanden. Rijstebloem wordt ook als bijvoeding gezien. Dit alles heeft te maken met de rijpheid van darmpjes. Na 6 maanden kunnen de darmpjes pap, fruit en groente beter verwerken. Beter is dus om te wachten met bijvoeding. Groetjes, Petra