Hey Mijn zoontje krijgt borstvoeding. Ik ben van plan hem dit te geven tot hij 3 maanden is. Dan ga ik weer werken en kolven wil/lukt niet. Nou wilde ik hem nu al gaan laten wennen aan een flesje kv per dag...het probleem is dat hij absoluut weigerd!! Ik heb in het begin half kv half bv gedaan en dat ging redelijk...toen de bv eens weggelaten en hij dronk het...maar sinds een paar dagen begint hij al te schreeuwen als hij de fles maar ziet! Honger heeft hij wel want als ik hem aanleg drinkt hij... Over 5 weken moet ik weer gaan werken en ik begin me echt ongerust te maken dat ik hem voor die tijd niet aan de fles ga krijgen Hebben jullie misschien een tip?? Ik gebruik trouwens de dr brown fles...en nutrilon standaard. Groetjes Floor
Misschien de Avent natural speen gebruiken. Die simuleert de moederborst. Ook wellicht iemand anders de fles laten geven. Hij voelt dat jij gestrest bent! Nestlé voeding is zoet, misschien dat nog proberen?
Ja idd misschien andere fles proberen. Hier erg tevreden over tommee tippee. Deze lijkt meer of de moederborst. Avent natural kan je ook proberen. en ander merk voeding. Heb gehoord dat de nutrilon een van de minst lekkere voeding is.
In ieder geval heel rustig afbouwen, trek voor een voeding 14 dagen uit om de overgang zo geleidelijk mogelijk te laten verlopen. Beter voor je kindje en beter voor jou. Verder zou je een andere speen kunnen proberen, heb ook gehoord dat Friso (nu Hero?) meer op BV lijkt. En iemand anders het flesje laten geven, jij de kamer uit. Hij associeert jou met de borst en die heerlijke melk, niet zo gek dat hij een fles niet pikt! Verder het idee en de zorgen die je hebt proberen los te laten. 5 weken is lang, de omgeving op de opvang is anders en vaak loopt het allemaal wel los.
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik ga een andere fles en andere voeding kopen...en dan mag papa het weer proberen, alhoewel dat tot nu toe ook nog geen succes was aangezien hij alleen maar bij mama wil zijn...
Ook als jij niet in zicht bent? Hier werkte het op het begin alleen als ik de kamer uit was zodat ze mij niet kon zien/horen.
Ik ga het nog eens proberen want de laatste tijd is hij weer wat rustiger bij mijn man...maar tot een paar dagen terug ging de sirene aan als iemand anders dan ik hem vast had...maar wie weet, kan het altijd proberen .
Kijk eens op borstvoeding.com voor flesweigertips. Je mag je voedrecht ook inzetten om onder werktijd je kind zelf te voeden i.p.v. kolven. Jij kunt naar je kind of je kind kan naar jou gebracht worden.
Hier ook een dame die eerst 4 maand de fles geweigert heeft en toen ze de fles eenmaal pakte wilde ze de kunstvoeding niet. Ik heb het uit handen gegeven. 4 dagen achter elkaar kdv en alleen kv mee. De dames van het kdv ingelicht en ze vonden het prima. Extra veel tijd besteed en na 4 dagen dronk ze netjes kunstvoeding. Wel vindt ze nutrilon nog steeds vies en drinkt ze alleen nestle groeie start.