Dag mama's, mijn dochter heeft 3 maand borstvoeding gekregen (de laatste 4 weken in combinatie met kunstvoeding om af te bouwen). Flesjes drinken was nooit een probleem, soms dronk ze zelfs 260ml per voeding... Nu de laatste week zijn voedingen echt verschrikkelijk. Van 5 voedingen per dag is ze al naar 4 gegaan (wat ik persoonlijk al niet zo fijn vind...). en drinkt ze echt weinig. Soms drinkt ze 3x 140 en dan 's avonds ongv 200ml. Nu is de laatste twee dagen het nog slechter geworden. Vandaag (opgestaan om 8u30) heeft ze nog maar 2x 100ml gedronken (en dik tegen haar goesting....). Vrienden zeggen dat dit een fase is dat zij ook bij hun baby hadden. Is dit zo? Ik maak me best wel zorgen verder is ze vrolijk en slaapt ze goed (niet te veel)
Voed je op verzoek of op schema. Misschien even echt op verzoek voeden, zodat ze ook echt trek heeft. En dan dus niet naar de klok kijken (maar misschien doe je dit al). Verder misschien even kijken of het aan de speen ligt. Misschien gaat hij te langzaam en moet ze te hardwerken voor de melk en stopt ze daarom sneller. Dus dan zou een speen met een groter gaatje een oplossing kunnen zijn. En dan zit ze ook misschien in een (oei ik groei) sprongetje dat kan rond de 15 wkn beginnen en daar kunnen kindjes ook slechter van gaan drinken. Ik vind dat ze idd wel wat weinig drinkt. Je kan ook nog naar het cb gaan voor een extra weegmoment om haar groei in de gaten te houden. Dat geeft misschien wat rust.
Hoeveel weegt ze? Mijn dochter van 15 weken drinkt vanaf het begin slecht. Ze is 5100 gram en drinkt maximaal 5x een fles van 120 met 4 schepjes. Vaak laat ze nog wat staan. Ze groeit wel op haar lijntje, is super tevreden, slaapt goed, huilt nauwelijks dus maak me geen zorgen. Volg je gevoel als jij je zorgen maakt kun je altijd aan de bel trekken
Als ze eerst veel meer dronk en ze nu aanzienlijk steeds minder gaat drinken, kan dat met een sprongetje te maken hebben, maar ik zou er toch echt geen risico mee nemen, en toch even de huisarts raadplegen. Cb kan natuurlijk ook, maar de huisarts kan haar eventueel even goed nakijken en medische problemen uitsluiten. En inderdaad regelmatig laten wegen, om de groei bij te houden.
Ik vind het niet zo weinig klinken eigenlijk. Hoeveel weegt ze? Hoe zijn de plasluiers? Ik vind die 260ml eerder schrikbarend, dat maagje wordt gruwelijk opgerekt
Het ligt er aan hoeveel je kindje weegt.. Mijn dochter is bijna 19 weken en drinkt minder dan dat, maar weegt ook niet veel voor haar leeftijd. Zij heeft soms ook een paar dagen dat ze echt minder drinkt, het hoort een beetje bij haar. En anders even tussendoor wegen, dan weet je of ze haar lijn blijft volgen.
Dat dacht ik ook, dat is wel een enorme hoeveelheid. 100 is dan misschien wat weinig, dat kan een fase zijn. Of misschien andere doelen, dat ze te veel moeite met doen. Maar dat ze geen 260 meer drinkt vind ik heel gezond
Het CB liet mij weten dat kindjes tussen 3 en 4 maand vaak minder behoefte aan voeding krijgen. Dat klopt precies met jouw ervaring