Ik ben sinds een week de borstvoeding aan het afbouwen en we zitten inmiddels op 2 flesjes kunstvoeding per dag en 3 keer nog aan de borst. Sinds we zijn overgestapt op de flesvoeding heeft meneer nog maar 2 poepluiers gehad. Naar de huisarts geweest en die vertelde dat dit heel normaal is, zeker bij de overstap. Nu is het ook nog zo dat de windjes van meneer ontzettend stinken, maar echt heel erg! Hoort dit er ook bij? Zijn er meiden met dezelfde ervaring en gaat dit over? Kan het aan het merk voeding liggen? Ik gebruik Friso H.A. Bedankt alvast!
Ja dat heb je met kv, vooral als het HA is. Ga je niet veel te snel met afbouwen? Beste voor je kind is om per voeding die je afbouwt 10-14 dagen uit te trekken. Kv is namelijk een flinke aanslag op zijn gestel, en hoe geleidelijker aan het wennen gaat, des te minder problemen.
Hier helaas dezelfde ervaring al poepte onze zoon al slecht tijdens de borstvoeding. Na de noodgedwongen overstap van bv naar kv Nutrilon HA kreeg hij hele harde keutels en hij liet windjes niet te harden. Daarna kreeg hij diaree. Dat rook echt naar een soort rottingsproces. Dit bleek overloop diaree te zijn dan zit er ontlasting vast in zijn darmen en kan alleen de dunne diaree er langs. Uiteindelijk is hij hiervoor langdurig opgenomen in het ziekenhuis. De kinderarts en de verpleging ging ook bijna over hun nek van de lucht het was niet te harden. Wat ik hiermee ik zeggen. Het is over het algemeen vrij normaal als je kindje weinig poept na de overstap van bv op kv en ja het kan ook best stinken. Maar hou de ontlasting goed in de gaten. Harde keutels en of diarree wat gepaard gaat met stank is niet goed. Mij is door meerdere artsen verteld dat baby's na de overstap op flesvoeding na twee weken weer normaal moeten gaan ontlasten en dan zien ze het liefst 1 poepluier per dag bij flesvoeding. Voor nu geen zorgen zolang de kleine vrolijk is en geen pijn heeft komt het vast snel in orde
Hoe langer je over de overstap doet, des te kleiner de kans op problemen. Liever nu even terug naar 1 fles en verder borst op verzoek, tot de poep normaal is, en dan pas de 2e fles gaan geven. Dan ook weer wachten tot de poep normaal is voor je de 3e fles gaat geven.