Overstap flesvoeding - minder vaak een poepluier?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Miekjepiekje, Jun 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

Dec 29, 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kleine is nu drie weken oud en heeft tot een paar dagen geleden gekolfde melk gekregen. Ik ben (na lang twijfelen) het kolfen gaan afbouwen en met flesvoeding begonnen. We merken dat ze sinds ze flesvoeding krijgt minder poepluiers heeft. Van mijn melk had ze zeker 6 poepluiers per dag. Nu is het er sinds gisteren één of twee. Ze heeft duidelijk meer last van krampen en als ze dan een luier heeft is het ook echt een flinke. :D Herkennen jullie dit ook en is dit normaal?

2. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

Aug 26, 2008
    1,036
    0
    36
    Ik herken dit. Ons zoontje ging van 6-7 poepluiers per dag naar 1 poepluier in de 2-3 dagen.
    Blijkt heel normaal te zijn bij overgang van borst naar flesvoeding. Gebruik bij mijn zoontje soms lactulose omdat het anders soms echt niet komt.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, met kunstvoeding gaat het poepen vaak een stuk lastiger, het zal ook iets meer ruiken, en ook krampjes hebben ze meer.

Als je het kolven aan het afbouwen bent, doe dat dan echt heel rustig aan! Vervang niet meer dan 1 fles per week met kunstvoeding, hoe langzamer je de hoeveelheid kunstvoeding opbouwt, des te minder last zal je kindje er van hebben.

Share This Page