Mijn zoontje is nu 5 mnd en 1 week oud,mag hij een 6 mnd potje? Of moet ik voor 100% wachten tot hij de volle 6 mnd geworden is? Hij is nu bezig met maand 6 toch?
Het kan geen kwaad. Het komt niet op die 3 weken aankomt, maar in de 6mnd potjes zit vlees en dat is beter vanaf volgens mij 8 mnd omdat het beter is voor darmen.
Ik lees de antwoorden mee, mijn dochter is over 1.5 week 6 maand en zit met dezelfde vraag. Ik denk niet dat het kwaad kan hoor, hoor en lees vaak dat kindjes rond de 5.5 maand de potjes voor 6 maand krijgen of de opvolgmelk.
Ik ben ook wat eerder over gegaan om 6 maanden potjes hoor. Inmiddels alweer 8 maanden potjes en zelf kook hapjes.
Een 6 maanden potje kan vlees bevatten en daar kies je als ouders voor wanneer je dat wilt geven. In principe mag dat best vanaf 6 maanden maar ik zou zeker even kijken hoe je kindje op voeding reageert. Vlees is moeilijker te verteren dan heel veel andere voedingsmiddelen. Ook zijn de potjes misschien van een wat andere structuur. Dat is alleen maar goed. Hoe sneller een kindje leert eten (en niet slurpen) hoe beter (als hij of zij het aan kan) Weet je trouwens dat zelf gemaakt eten veel meer smaak bevat?
Ik maak zijn fruit en groente hapjes al zelf En als ik zijn 6mnd eten maak moet het zonder zout en kruiden zijn toch? Dan kan ik nu wel de 3 potjes geven die ik heb (had ze gekocht voor de olvarit actie maar wou het liever toch geven aan mijn hummel) Even kijken wat hij ervan vind,en dan als het bevalt overgaan op "echt" eten maken voor hem haha Ik lees nog even meer mee,dit is gewoon zo interresant want ik heb een site waar je de dag schema kan lezen voor elke maand Nutricia Dagmenu's
zoutloos is inderdaad aangeraden (en dat is ook goed voor papa en mama ) maar kruiden kan je prima gebruiken. Natuurlijk wel met mate en kijk vooral naar wat je geeft. Veel kindjes vinden gekruid eten juist extra lekker. Lekker allemaal smaken ontdekken. Zo eet mijn zoontje vanaf 6 maanden knoflook en kerrie en iets later zijn de italiaanse kruiden zoals oregano, basilicum, marjolein, tijm e.d. erbij gekomen. Ook kun je uitjes gebruiken (niet overdrijven). Kijk altijd heel goed hoe je kindje op eten reageert en bepaal dan verder. Een receptje voor pasta: - twee ontvelde tomaatjes in stukjes (zonder pitjes) - beetje knoflook - zeer fijn gesnipperd uitje - blikje tonijn in olie (goed laten uitlekken) - beetje italiaanse kruiden - drupje olijfolie Fruit het uitje met de knoflook in een pannetje met een beetje olie. Voeg de stukjes tomaat toe en de kruiden. Roer het e.e.a. goed door en voeg daarna de tonijn toe. Een klein beetje tomatenpuree (er is een zoutloze variant te krijgen) toevoegen maakt het nog wat smeuiger. De staafmixer er even doorheen om een mooie saus te maken, serveren samen met (klein gemaakte) pasta. mmmmmmh! Geschikt vanaf 6-7 maanden (afhankelijk van allergieën en tolerantie)
toen mijn dochter 5,5 maand was kreegzede potjes van 6 mnd al.. dus ook al vlees.. heb nergens last van gehad.. maar heb er ook nog nooit van gehoord dat vlees pas vanaf 8 mnd mag.. als het niet eerder zou mogen zouden ze het ook niet in de potjes doen lijkt mij..
Dat lijkt mij ook. Heb toevallig net het baby kookboek binnen die ik besteld had en daarin staan ook gerechtjes met vlees wat kan vanaf 6 maand.
Je krijgt nu vast ergens het antwoord: omdat ze potjes willen verkopen! Hahahahah.. 'mogen' is natuurlijk een groot woord.
Idd Cygnet! Fabrikanten doen er natuurlijk alles aan om hun potjes te verkopen he! Sinaasappels kun je bijv ook beter even mee wachten, maar zit toch al in veel vroege potjes, idem dito met aardbeien. Maar ieder moet het lekker voor zich weten. Ik ben zelf pas begonnen met bijvoeden toen mijn zoontje 6 maanden was, vroeg zat!
Hij is nog geen 6 maanden, dus hoeft hij ten eerste nog helemaal geen bijvoeding, en dan al helemaal niet van die potjes vanaf 6 maanden, waar mengsels en vlees of vis in zit. Is ie echt nog niet aan toe. De leeftijdsgrens op babyvoeding is al ERG ruim (er staat 4 maanden op dingen die eigenlijk beter vanaf 6 maanden gegeven kunnen worden), maar die grenzen staan er niet voor niets op, dat zijn echte MINIMUMgrenzen, daaronder moet je het niet geven. Hij zit in zijn 6e maand, maar hij is GEEN 6 maanden. Of ga je hem straks op zijn 15e ook vast bier geven, terwijl dat vanaf 16 mag, omdat hij in zijn 16e jaar is?
Omg als je zwanger bent hebben de het ook over je zit in de 14 week bijv. als je 13 weken en 2 dagen bent daar ging mijn gedachten naar En een heel jaar is wel heel wat anders niet? Ik geef al een maandje bijvoeding omdat hij zelf aangaf dat hij aan meer toe was Door te kwijlen als wij wat aten En oprispingen te krijgen van het melk alleen...
Ik vind dat je best een point hebt hoor maar dit is wel weer wat overdreven. @whitesaber: doen waar jij je je goed bij voelt. Je kent de richtlijnen en je kent je kindje.
Rond 4 maanden gaan alle babies kwijlen. Dat heeft te maken met de ontwikkeling van de speekselklieren. Niet met het aan iets anders dan melk toe zijn!
Ja dat snap ik en ook heeft hij het als hij last heeft van tandjes Maar de manier waarop hij keek en deed borrelende buikie en opripspingen samen met het kwijlen maakte me duidelijk dat hij aan wat meer toe was Hij zit nu zelfs aan 240cc met jbpm en rijstebloem (sochtends en savonds) samen met fruithapje en groente hapje Hij is een hongerlapper...
Die oprispingen en die megahoeveelheid in de fles doen mij aan iets heel anders denken, zeker samen met dan hongerlappen. Al eens bij de huisarts laten checken op (verborgen) reflux?
de 4 maanden potjes vond ze ook niet lekker de 6 maanden potjes kreeg ze rond de 5,5 maand Je moet gewoon ff kijken hoe je kindje erop reageert Kirsten heeft met 7 maanden al 8 maanden potjes gegeten en met 11 maanden kreeg ze de 12 maanden potjes @Dirksmama je overdrijft wel weer he! Hoe weet jij nu dat haar kindje er nog niet aan toe is?? Dat weet zij toch zelf het beste!
Hij heeft reflux dat klopt Daarom gebruiken we jbpm Wat houd dat in dan dat hij zon honger heeft samen met reflux?