Hallo Mijn zoon is 6 maanden oud en krijgt nu al 1.5 zonder problemen hypoallergeen nutrilon voeding (daarvoor volledig borstvoeding). We doen dit omdat mijn man eczeem heeft. Ons kind lijkt nergens last van te hebben en omdat volgens de wijkverpleegkundige niet bewezen is dat HA melk nog preventieve nut heeft vanaf 6 maanden gaan we nu over naar standaard. we hebben t afgelopen week opgebouwd en hij krijgt nu sinds 24 uur volledige standaard voeding. Sinds vandaag heeft hij erge luieruitslag en rare slijmerige ontlasting met klontjes... Is dat normaal bij het overstappen van HA naar standaard? is het toch KMA of zijn we misschien te snel met overstappen geweest. Heeft iemand hier ervaring mee?
Hai! Misschien een vreemde vraag.. Maar komen er geen tandjes door bij je zoontje.. Met 6 maanden zou dat best wel eens kunnen, en het klinkt echt als tandjespoep (beetje groen-gelig toevallig?). Krijgen ze ook snel luieruitslag van. Overigens wel ervaring met overstappen van hypoallergeen naar standaard en dat ging prima!
Dronk en at jij zelf melk producten toen je bv gaf? Want volgens mij had je dan al wel moeten hebben gemerkt dat hij een kma zou hebben. Misschien inderdaad tandjes. En anders kan het volgens mij best nog wel een week of 2 duren voor de darmpjes echt gewend zijn aan nieuwe voeding.
Natuurlijk heeft HA na zes maanden nog nut, en al helemaal als een kind nog maar zes weken op kv zit! Je kind moet nu twee veranderingen verwerken, van nummer 1, naar opvolgmelk, de eiwitten in opvolgmelk zijn wat minder bewerkt waardoor een kind al last kan krijgen van de oeverstap en daar bovenop ook nog eens van HA naar standaard. Kan best zijn dat dat nou net iets te veel Van het goede geweest is. Geef eens een weekje wat hij voorheen kreeg, en kijk of het beter gaat. Ga dan eerst over op ofwel standaard nummer 1 ofwel opvolg HA, en doe het wat rustiger aan. Niet ieder kind reageert op zuivel die de moeder eet, maar sommige kinderen kunnen door de zuivel wel zo gesensibiliseerd raken dat ze wel op standaard kv reageren en niet op HA. Met een papa met eczeem is de kans dat je kind de een of andere atopische reactie opbouwt ongeveer 80%