Gonal-F of Letrozol? (IUI)

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Aegyo, Aug 22, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    2,446
    1,463
    113
    Mijn man en ik beginnen volgende cyclus met IUI. Nu heeft onze gyn mij de keuze gegeven, Gonal-F of Letrozol...dus prikken of pillen.

Wat zijn jullie ervaringen? Wat zou je aanraden?

Ik vind het moeilijk kiezen... Ben vooral bang voor de bijwerkingen, omdat ik vorige keer (maar dan hebben we het +/- 8 jaar geleden) zo'n last had van Clomid (wel met succes gebruikt).

2. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

Mar 6, 2023
    1,823
    1,492
    113
    Female
    België - Leuven
    Ikzelf heb niks bijwerkingen gehad van Letrozol.
    Het was even zoeken naar de juiste dosis, (dat blijkt de max dosis van 7,5 mg te zijn voor mij) maar eigenlijk voelde ik me daar heel prima bij. Voordeel is ook dat je dat maar paar dagen hoeft te nemen.

3. Zuul

Zuul Fanatiek lid

Aug 19, 2020
    2,835
    3,591
    113
    Female
    Ik had bij Clomid ook vreselijk veel last van bijwerkingen. Met Letrozol is dat echt een heel stuk minder!
    Ik heb er bijna geen last van. Wel wat stemmingswisselingen maar niet iets wat mijn omgeving niet kan handelen. Wat met Clomid soms nogal de vraag was:oops:

Wanneer moet je je keuze doorgeven?

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Hier positieve ervaringen met Gonal-F. 2e IUI ronde zwanger.

5. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

Nov 9, 2022
    3,316
    3,307
    113
    Female
    Geen IUI, maar wel ervaring met beide. Ik vond de bijwerkingen van Letrozol vervelender dan van Gonal F, maar wel allebei echt goed te doen! Van echt 'last' kun je niet spreken.
    Voordeel van Letrozol is dat je 'vrijer' bent, met Gonal moet je dagelijks op hetzelfde moment prikken dus in de de buurt zijn van medicatie en koelkast. Succes, hopelijk volgende ronde raak!

6. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,225
    4,457
    113
    Female
    Ik heb gonal-f gebruikt tijdens de iui. Heb echt een hekel aan naalden, maar dit viel me 100% mee. Lukte alleen niet om in mijn buik te spuiten, dus mocht in het bovenste kwadrant van mijn been en dan ging goed.

Was heel bang om er heftig op te reageren. Als ik hormonale anticonceptie heb dan krijg ik echt huilbuien, sombere gedachten etc. Zo heftig dat ik het zelfs in het MT en bij mijn team gemeld heb dat ik er mee ging starten. Maar daar heb ik dus echt geen last van gehad. Viel me echt alles mee.

Share This Page