Reflux vraagje

Discussion in 'Flesvoeding' started by Linn84, Aug 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Mijn dochter is bijna drie weken. Afgelopen week zijn we met haar naar de huisarts geweest, omdat ze constant melk spuugde en daar erg onrustig van werd. Reflux werd er gezegd en we moesten het hoofdeinde wat ophogen, haar langer rechtop houden na de voeding en de voeding iets aandikken met nutriton.

Nu spuugt ze inderdaad niet meer. Alleen heb ik het gevoel dat het nog steeds omhoog komt bij haar. Ze slikt veel, kokhalst regelmatig en schraapt enorm vaak haar keeltje (vooral 's nachts). Ze trekt dan van die vieze gezichtjes en ze huilt ook veel vaker dan voorheen.

Is het nu over gegaan op verborgen reflux? En wat kunnen we nu het beste doen? Maandag weer naar de huisarts?

Vind het zo zielig. Dat spugen was niet wat, maar hier lijkt ze zonodig nog meer last van te hebben.

2. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Het klinkt inderdaad als verborgen reflux. Maar zolang ze geen pijn aangeeft kan er niet veel aan gedaan worden.

Mocht je wel zien dat je kleintje pijn heeft (overstrekken, huilen tijd na de fles, onrustig slapen) moet je zeker terug. Het komt nog wel eens voor dat het slokdarmpje erg geirriteerd is.

3. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Tja, dat vind ik dus zo lastig te bepalen, of ze pijn heeft...

Ze slaapt onrustiger, ik denk omdat ze constant geluid maakt omdat ze er zo'n last van heeft. Maar ze huilt dan niet.

Gisteren heeft ze wel de hele dag gehuild, ze is ook de hele dag wakker geweest. Maar had meer het idee dat dat was omdat ze de slaap niet kon vatten.

Maar...begrijp ik goed dat als ze geen pijn heeft dat het dan niet erg is?

4. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Nou, dat durf ik niet te zeggen want ieder kindje is anders, maar mijn ervaring is dat een arts niet veel doet als het kindje geen klachten aangeeft.

Als het slecht slaapt etc kun je medicijnen krijgen die het maagzuur afremmen of de maag sneller legen.

N. hoorden wij ook de hele nacht. Hij bleef maar kreunen en onrustig zijn. Zijn slokdarmpje bleek ontstoken te zijn en heeft nu al 3 maanden medicijnen omdat hij echt heel ongelukkig was.

5. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Ah, wat zielig... Is hij nu wel weer een vrolijke baby?

Ik denk dat ik dan maandag maar even een afspraak maak, dan zien we wel wat de dokter zegt.

Dank je wel voor je reacties.

6. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    hoi,

hier ook reflux

zij krijgt medicatie en tussendoor doe ik op haar tut polisyane gel ( die kan je zo bij de apotheek krijgen)

hier gaat het sinds twee dagen super. ze slaapt eindelijk in de dag en ze krijst niet meer. wenen dat mag, maar dat krijsen kon ik niet hebben. ze had toen ook echt pijn en mijn hart brak ervan.

succes

Share This Page