hallo, ik ben gestopt met borstvoeding,maar nu weet ik niet hoeveel fv ik moet geven en om de hoeveel uur? mijn dochtertje is bijna 11 weken en zal nu zo rond de 6 kg wegen. ze krijgt zo rond half 8/8 uur s'avonds de laatste fles en komt weer rond 5/6 uur s'morgens voor de volgende voeding hoe moet ik dit nu doen? om de hoeveel uur en hoeveel cc? voor dat ik zo uitkom met de tijd? bedankt alvast
Hoeveel drinkt ze al uit de fles? Want BV kindjes hebben in het begin vaak moeite met grote flessen. Sommigen krijgen 120/4 (=120cc water en 4 schepjes voeding) maar net leeg. Met 6 kilo zou ze zo'n 900 cc voeding moeten krijgen (150cc keer kilo, met een max van 1000cc). Je zou bijv 6x150/5 kunnen geven, en dan hoeft ze niet alles op te drinken. En dan ongeveer om de 3 - 3,5 uur. En dan met een weekje of wat over naar 180/6, om de 4 uur. Wij hebben eigenlijk altijd op verzoek gevoed, omdat het beter bij ons zoontje paste (schema's gaven teveel onrust). We zijn ergens rond de 12 weken overgegaan naar 5 flessen, maar dat op aangeven van onze zoon. Hij had nog honger na de 150/5 flessen. En liet met die 5 flessen ook meer tijd ertussen.
ze drinkt nu ongeveer 150cc x5. maar je zegt na een weekje 180cc x6, maar dan wel maar 5 flessen neem ik aan? sorry ben een beetje door elkaar zo hahaha
Ik bood mijn zoontje rond die tijd 6x150/5 aan. Dit dronk hij niet altijd leeg (en hij krijgt al vanaf zijn geboorte kv). De eerste 2 weken heb ik tijden aangehouden en daarna zelf laten komen. Ze regelen vanzelf wanneer ze toe zijn aan grotere flessen zodat het er minder worden.
5 flessen a 180/6 inderdaad. Maar dat hoeft alleen als ze er aan toe is. Sommige kindjes zitten er al snel aan, anderen redden dat niet zo snel. Is ze tevreden op die 5 flessen van 150/5? Dan is het wel goed, en zal ze op een moment wel eerder vragen om een fles, of na een fles nog wat vragen om meer. In principe mag ze nog wel iets extra. Je zou 's ochtends en voor de nacht een fles van 180/6 kunnen aanbieden. Dan zit je ongeveer op die 900cc. En dan langzaam elke fles ophogen tot ze alle flessen krijgt op 180/6, maar gewoon naar haar behoefte kijken. Kindjes kunnen normaal zelf wel aangeven wat ze nodig hebben.
ja ik moet er wel bij zeggen dat ze met pijn en moeite de 3 uur ertussen haalt. is dit dan een teken dat ze toch niet genoeg heeft met 150cc x5? ik ben bang dat ik haar teveel geef in 1x met 180 ccx6? het lijkt nl zoveel voor zo een hummeltje,maar dat komt natuurlijk omdat je met bv niet ziet hoeveel ze drinken en met de fles wel.
180/6 is ook best veel.. Maar het ligt echt aan je kindje of dat lukt of niet.. 150/5 om de 3 uur is ook best. Maar als ze nou na die fles nog wat nasmakt, of even piept dan kun je 180/6 proberen.
ok bedankt voor het meedenken vandaag heb ik haar eerst 180cc gegeven waarna ze 30cc liet staan,dus de volgende fles(trouwens na 2uur alweer) 150 cc gemaakt daar liet ze ook 30 cc van staan ik vind het echt een gereken met tijd enzo tegenover de borst moet wel zeggen dat ze overdag nu beter slaapt, lees : eerst half uurtje of zo en vandaag 2 uur en nu slaapt ze ook alweer