Lees maar eens door, als er nog vragen zijn hoor ik t wel. http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/234686-nieuw-ivm-mini-ivf.html
Thanks, heel duidelijk zo hoor! Maar helaas was dat voor jullie dan ook niet de optie...Hoop dat het vandaag goed gaat en dat deze poging gaat lukken! Zie je erg op tegen vandaag?
Lief dat je t vraagt! Zag er niet tegenop, maar omdat de vorige zo goed ging, had ik me wel voorbereid op een minder goede punctie. Heel lang verhaal gisteren gepost in het IVF-ICSI topic. Zal weer een linkje plaatsen, anders vervuil ik dit topic steeds met info die niks met Gent te maken heeft. http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/305040-ivf-icsi-deel-4-a-3.html#post10985269 Hoe was je evaluatiegesprek gegaan? Nog nieuwe stappen bekend?
Hey Brabbel, wat een verhaal zeg! Al met al toch een zware dag lijkt me zo, nog veel last gehad daarna? Ik was na de eerste punctie (de op zich niet eens zoveel pijn deed) ook heel beroerd en ben zelfs nog flauwgevallen, moest toen in een rolstoel wat ik al helemaal niets vond, haha, gelukkig geen brancard! en bij de tweede keer had ik hier gelukkig helemaal geen last van, maar toen was de punctie zelf echt een hel! Maar goed, een mooie opbrengst joh, 13 emmy's nou hopen dat ze het goed gaan doen en je over een maand of negen gewoon een prachtig klein baby'tje vast hebt!! Duim voor je! Wij gisteren inderdaad gesprek gehad, wel wat wijzer geworden, maar toch ook eigenlijk weer niet We hebben in ieder geval nu te horen gekregen wat de kwaliteit van de emmys van deze en van vorige keer was, dat was niet super goed, vorige keer is er een 4-cellige redelijk-perfect teruggeplaatst en nu een 7-cellige redelijk. De rest was ook allemaal niet veel bijzonders en dus niet goed genoeg om in te vriezen. Volgens de arts ziet het er op papier allemaal goed uit en ze kon dus ook niet echt een reden geven waarom het niet zou lukken. We hebben het er ook over gehad of we verder nog iets kunnen/moeten onderzoeken, maar zij gaf ook aan dat wat daar uit naar voren zou komen ze daar waarschijnlijk verder ook niks aan kunnen doen. En ik zou zelf ook niet weten wat ze dan zouden moeten onderzoeken?? En dat als er iets zou zijn waarvan zij ook maar zouden denken dat het misschien helpt, ze dat zeker wel zouden doen, want zij willen heel bot gezegd natuurlijk ook gewoon resultaat halen We hebben het er ook al over gehad om naar Gent te gaan, maar twijfelen daar nu toch weer aan, want wat zouden ze in Gent meer kunnen bieden, wie zegt mij dat het daar wel lukt? En dan kom je eerst weer op een wachtlijst, moet je weer opnieuw beginnen en ben je zo weer een half jaar tot een jaar verder en wat als het dan daar ook niet lukt, dan kun je ook niet meer terug naar Tilburg Ik denk dat we uiteindelijk toch de derde poging in tilburg zullen doen en mocht er een vierder poging nodig zijn dat we dan naar Gent gaan kijken, als ik het dan toch zelf moet betalen . Ben nu nog wel een beetje aan het zoeken of er toch niet nog dingen zijn die ik eerst wil laten controleren. Bijvoorbeeld de werking van mijn schildklier, dat kan gewoon door een keer bloed te laten prikken, nou doe dat dan even, dan kan ik dat in ieder geval vast uitsluiten en ik wil ook gaan kijken naar accupunctuur, daar hoor ik veel goede dingen over en baadt het niet dan schaadt het volgens mij ook niet toch? Schijnt trouwens ook een goede behandeling te zijn tegen de endo pijnen, dus wie weet twee vliegen in een klap.
Hi Mus, Wat verdrietig dat jullie twee pogingen nog niets hebben opgeleverd. Ik wilde je even een hart onder de riem steken, maar ook je mijn verhaal doen. Hij lijkt namelijk erg op die van jou. Twee IVF's in Tilburg, respectievelijk 1 verse TP/1 cryo (die niet goed ontdooide) en 1 verse TP geen cryo. Twee innestellingen maar geen zwangerschap die doorzet. Ik heb precies dezelfde vragen gesteld, waarom we niet zwanger konden blijven? zijn er geen onderzoeken mogelijk? Ik kreeg dezelfde antwoorden van de arts. Dat het moelijk is uit te zoeken waarom het niet lukt, dat ze zelf ook niet zou weten welke onderzoeken zouden kunnen bijdragen aan een positief resultaat. En daar geloof ik dus niets van. Er zijn onderzoeken die dingen kunnen uitsluiten (schildklier, actief immuun systeem, zaadonderzoek bij mijn man etc., eicelreserve, progesteron). Na het gesprek in de auto hebben we direct besproken om een second opinion te doen. Wij gaan naar Dusseldorf voor intake volgende week, maar ik weet nu al wat voor vragen ik ga stellen en onderzoeken ik ga vragen. Je moet je uiteindelijk goed voelen bij je beslissing, maar ik zou een second opinion echt overwegen. Ga een intake doen, het verplicht je tot niets. En dan kan je kijken wat je wilt doen. Ik denk namelijk dat Gent (of Dusseldorf in ons geval) wel degelijk meer kan bieden dan wat we in NL hebben geboden. En van wat ik ervan hoor dat ze meer genegen zijn om out of the box te denken. En vooral er andere criteria houden wat betreft cryo's Mijn ervaring is dat NL er strakke en zeer algemene protocollen erop na houden, die weinig rekening houden met individuele situaties.
Hoi, Ik sluit me wel aan bij Strijkkraal. In België en Duitsland denken ze anders dan in Nederland. De protocollen worden in Nederland zeer strikt gevolgd en in Belgie en Duitsland wordt meer naar het individu gekeken. Mijn keuze ging ook eerst naar het Radboud uit, maar ook meer omdat wij helemaal nieuw zijn in dit proces en ik ook nog niet veel tijd had gehad om me er in te verdiepen. Wij zitten in een vrij versneld proces blijkbaar. Ik ben uiteindelijk het boek ´De Babyplanner´ tegengekomen en heb dat gelezen. Het is een vrouw die ICSI heeft gehad, zowel in nederland als Belgie, en die het als een chicklet heeft geschreven. Door dit boek ben ik verder gaan denken en hebben wij uiteindelijk ook een intake in Gent aangevraagd. Nadat we daar geweest zijn, heeft dat onze keuze alleen maar positief bevestigd. Misschien een idee om eens op intake te gaan, dan weet je meteen hoe het voelt. Succes!
Als alles goed blijft gaan, is Gent nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeellllll ver weg voor ons. Net te horen gekregen dat van de 13 follikels, waar 13 eitjes in zaten, (JA! elke follikel een eitje) er nu al 12!! emmy's zijn gevormd. Dus morgen tp van 2, en als t goed blijft gaan, dan hebben we nog ongeveer een reserve elftalletje over. Blijf wel met jullie meelezen hoor!!!! Knuffels!
Wat een goed nieuws Brabbel! Hier ook goed nieuws uit Gent! Zo'n fijn ziekenhuis!!! Mijn AMH was goed, schildklierwaardes perfect Zaad was slecht, what else is new! 300.000. Is niet best, maar icsi 1 hadden we 270.000, icsi 2 hadden we 240.000 en nu nergens maar dan ook nergens naar gekeken en dan toch 300.000. Ben ik best blij mee Mocht ik niet zijn van prof. de S. want het is gewoon K Is ook zo, weet ik ook wel. Maar dat weten we al langer dus het shockeert niet meer. En dan het bovenste beste nieuws! Omdat ik zo'n perfect patiëntje ben wat niet rookt, geen ziekten heeft, lekker jong maar niet te jong is en verder geen vruchtbaarheidsproblemen lijk te hebben, komen wij in aanmerking voor een studie. Vooralsnog! Want ik moet nog 1 test doorstaan en nog goedkeuring krijgen van het instituut wat de studie uitvoert. Het komt erop neer dat ik ipv gonal een ander hormoon krijg wat nog in de experimentele fase is. Er zijn geen risico's, dat is al uitgebreid getest. Maar nu willen ze het ook echt testen i.c.m. een ivf of icsi poging. De verwachting is dat het lichaam beter op het hormoon reageert omdat het afkomstig is uit menselijke cellen (gonal is blijkbaar afkomstig van caviacellen! Echt waar!!!). Het mooie aan deze studie is... hij wordt vergoed door het instituut en boven op deze cadeaupoging krijgen we van Gent een onkostenvergoeding van 1000 euro! Dit omdat je zo'n 4 tot 6 keer vaker langs moet komen en dus met reiskosten te maken hebt en afspraken die je vaker af moet zeggen zoals je werk. Het fijne is dat ik thuiswerk dus dat maakt eigenlijk niet zoveel uit. Die 1000 euro is fijn natuurlijk, maar het gaat mij meer om de cadeaupoging! Het is dus zo dat we zomaar een vierde vergoede poging kunnen doen! Poging 3 wordt niet via de verzekering gedaan dus is poging 4 pas de derde poging voor de verzekering. Hoe geweldig zou dat zijn Nu maar hopen dat we ook nog door de laatste test komen. Daarvoor moet ik woensdag bloed laten prikken. Het is belangrijk dat mijn hormoonwaardes goed zijn. Dus geen kans op overstimulatie maar wel goed te stimuleren. Over 2 weken ongeveer krijgen we dan te horen of we door mogen gaan met deze studie. Ik hoop het, want nu stel ik me daar eigenlijk een beetje op in dus als het feestje niet doorgaat dan ben ik best verdrietig denk ik. Want zo heb ik toch het gevoel nog iets achter de hand te hebben. Ik moet nu ook direct met de pil stoppen (gelukkig!) en de volgende echte menstruatie gaan we al starten! Ongeacht of we met de studie beginnen of niet... want we stelden deze poging vooral uit omdat we nergens naar gekeken hadden en dus hadden gerekend op nog slechter zaad. Nu dat niets uit lijkt te maken gaan we gewoon meteen door! Goed nieuws uit Gent dus! En wederom is voor ons bevestigd dat we de juiste keuze hebben gemaakt.
Hey Saskia, Wat een goed nieuws, spannend zeg! Zou mooi zijn, zo'n extra poging! Ben benieuwd! Hier nog steeds wat onduidelijk... weten nog steeds niet goed wat we nu willen, vandaag gebeld naar leuven en gent en bij beide kunnen we eventueel in januari op intake komen en dan duurt het ongeveer 6 tot 8 weken voor we kunnen starten zeiden ze... dus dat valt me goed mee, maar ja nu ga ik wel nog meer twijfelen....pfff we hebben nog even om te beslissen!
Vandaag gebeld en we mogen a.s. vrijdag al op intakegesprek komen!! Daarna beslissen we wat we gaan doen! Ben benieuwd!!
He meiden, Vrijdag naar Gent geweest inderdaad. Is inderdaad echt zo'n oud DDR of oost-blok ziekenhuis, ziet er echt niet uit! Moesten heel lang wachten en hebben toen een intake gehad bij een arts-assistent. Zij heeft wat vragen gesteld en uitgelegd hoe het daar in zijn werk gaat. Dinsdag wordt ''ons geval'' besproken in de medische staf en dan bellen ze nog om te zeggen wat de artsen denken dat ze ons kunnen bieden...maar zo als we het tot nu toe hoorden kunnen ze eigenlijk niet veel meer bieden dan in Tilburg,ook zij gaven aan dat de vorige twee keer gewoon pure pech zijn geweest waarschijnlijk, een aantal onderzoeken zouden ze doen (bloedprikken op schildklier enz) maar dat kunnen ze in tilburg ook. Het enige was eigenlijk dat AH...maar goed, dat wordt al tien jaar wereldwijd gedaan en er zijn nog steeds geen bewijzen dat dat betere resultaten oplevert (bij oudere vrouwen wel gaf ze aan, maar ja ik ben 28) dus tot nu toe hebben we niet echt het gevoel dat ze ons daar meer kunnen bieden. We wachten dinsdag nog even af, maar ik denk dat we voor deze poging toch nog maar gewoon in Tilburg blijven! Ze waren verder wel heel vriendelijk enz hoor, maar dat zijn ze in Tilburg ook altijd. We hopen dat dat de laatste keer is, maar mocht dat niet zo zijn dan gaan we voor de vierde poging (en laatste!) alsnog naar Gent denk ik.
Hee!! Wat bijzonder eigenlijk dat ze je niet veel meer konden bieden dan Tilburg, had ik niet verwacht jij? Is denk ik wel een kleine tegenvaller of niet? Zou je de vierde dan wel met AH willen doen? De artsen in Tilburg vind ik ook erg aardig. De eerste keer vond ik er niet veel aan, maar de laatste keer waren ze heel vriendelijk! Met de TP zei die oudere blonde vrouw, "welkom thuis" toen ze het slangetje leegduwde, haha! Zo grappig! Vond t ook erg lief. Na afloop nog lekker kunnen praten over de vorige IVF, en nu de ICSI. Ze waren oprecht geinteresserd, heel fijn om te zien. Hier heb ik van de 13 er nog 4 in de vriezer verdeeld over 3 rietjes. Dus er is nog een kleine reserve gelukkig!
Ja, wij hadden er eigenlijk wel meer van verwacht, maar ook in Gent was het eigenlijk vooral ''het kan want jullie hebben al een kindje!'' En konden ze qua onderzoeken eigenlijk niet veel meer bieden. Verder is ook de behandeling vrijwel hetzelfde, een zelfde soort schema en ongeveer dezelfde medicijnen, dus eigenlijk alleen dat AH. Mochten we een vierde poging gaan doen (wat ik niet hoop!!!!!) gaan we dat wel proberen ja, maar voorlopig blijven we nog maar even in Tilburg denk! Die oudere blonde vrouw (ik weet niet hoe ze heet) is inderdaad een schat, die had ik ook tijdens de eerste punctie en toen was ze zo lief! Verder heb ik ook wel het gevoel dat het daar heel persoonlijk is! Vanuit onze regio gaan de meeste naar Rotterdam, maar van vrienden hoorden wij dat je daar echt een nummer bent en zij waren ook overgestapt naar tilburg, dus toen hebben wij daar ook meteen voor gekozen, maar ben ik nog steeds wel blij mee hoor! Alleen nu moet het nog even lukken!! Gelukkig dat je nog iets in de vriezer hebt, wij beide keren niet helaas, is toch wel een extra kansje zo he! Hoop voor je dat ze niet nodig zijn, maar toch!
Vind t erg raar, dat ze daar weinig voor je kunnen doen, "omdat je al een kindje heb" hhhmmmm, had ik niet verwacht. Hoop ook niet dat die 4de nodig is, maar goed, je hebt dan altijd AH nog achter de hand, t is toch nog iets.... Beter dan helemaal geen oplossingen, dan zou je gevoel ook anders zijn als t nu zou mislukken. MAG NIET MISLUKKEN, EN IK HOOP DAT AH NIET MEER NODIG ZAL ZIJN!!!! Wij hadden geen andere keus dan alleen Tilburg, want ons ziekenhuis werkt alleen met hun samen, ach, ben dr wel tevreden mee. Die blonde vrouw is idd heel erg lief, echt zo een soort mama van de afdeling lijkt ze, zo lief, en geruststellend. Is wel hun werk natuurlijk, maar ik vind haar de liefste. PLUIM voor die vrouw! Vorige IVF hadden we ook helemaal niks over, dat was echt een klap in mn gezicht, maar nu toch nog 4, t is tenminste iets. Hoop dat ze mooi in die vriezer mogen logeren, tot ze voor brusje mogen TPen, want ik hoop dat ik ze dit jaar niet meer nodig zal hebben. We zien wel, nog een kleine week, dan weten we meer! Dikke knuffel!