Kyan (14) heeft min tien, maar oogdruppels helpen haar - RTL Nieuws Ik kwam dit tegen. Onze dochter van 4,5 heeft een bril en heeft -0,75 en -1. Heeft iemand toevallig ervaring met deze druppels? Of weet waar we dit zouden kunnen krijgen? We lopen bij een oogarts maar het volgende bezoek is pas met een half jaar of jaar.
Ik lees mee, ons zoontje heeft aan 1 oog -0,5 en aan het andere oog - 1. Hij is nu bijna 5 jaar. Bij de eerste meting bij de optometrist is er wel iets gezegd over dat druppels iets zouden kunnen doen. Nu ben ik net een maand geleden bij andere (oog) arts geweest voor een meting. Zij heeft er niets over gezegd.
Ik heb hier wel eens van gehoord ; voor zover ik weet gaat het om pupil verwijdende druppels die voor het slapen worden gegeven (omdat je er wazig van gaat zien). Het idee Is dat dit de vervorming van het oog tegengaat/vermindert, waardoor de min sterkte beperkt blijft. Dat is dan vooral bij kinderen bij wie de sterkte snel oploopt. Het schijnt wel te helpen, net als harde contactlenzen maar daarvoor moet een kind natuurlijk ouder zijn.
Bedankt voor je uitleg zohora. Ik heb in maart of april weer een afspraak staan bij de oogarts en ga er dan eens naar informeren.
Nou wij lopen al sinds dat onze dochter 3 maanden is, in het Erasmus ziekenhuis bij de oog arts( dus in het ziekenhuis wat dat onder zoek heeft gedaan). Maar bij ons is daar ook nog nooit over gesproken. Dus zal wel afhankelijk van het oogprobeem zijn. Dus de druppels zullen niet bij iedereen helpen