Dreumes weigert 's ochtends brood, tips?

Discussie in 'Voeding' gestart door Jasminum, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Hallo,

zoals de titel al omschrijft: onze dame weigert haar broodje 's ochtends. Het maakt niet uit wat we erop doen. Heel af en toe eet ze hem voor de helft op, maar dat duurt dan al met al ook een uur. Niet echt handig wanneer ze bijvoorbeeld naar het kdv moet.
    Hoe ontbijten jullie kids?

Alvast bedankt! :D

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Kiest ze zelf het beleg? Onze dochter mag bijv kiezen tussen jam of pindakaas.

Daarnaast wissel ik brood af met peutermuesli en yoghurt..

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn dreumes eet 's ochtends pap. En ik ook. Je kan allerlei soorten pap aanbieden, fijne granen of brinta, maar ook muesli met melk of yoghurt, havermoutpap warm of koud met of zonde rozijnen en fruit erdoor..

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier mag ze kiezen uit een boterham, volkoren beschuit of soja-yoghurt met volkoren cruesli.
    Meestal wil ze yoghurt en eet ze van mijn brood nog wat mee.

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    hier ook een hele slechte ontbijter. Ik krijg er ook niets in. Pas rond een uur of 10 krijgt ie honger. Ik hoop altijd maar dat ie niet gaat zeuren om eten op de psz haha. Maar daar krijgen ze gelukkig rond die tijd fruit!

Ik heb alles al geprobeerd hij spuugt het net zo hard weer uit

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik geef sochtends nog een fles pyamapapje....
    Beter iets, dan niet hoor!

7. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Hier wordt ontbeten met brood. Ik had altijd tijgerbrood tarwe maar er ging met moeite 1 boterham in. Nu heb ik onlangs ander brood gekocht (donker volkoren pompoenbrood) en nu gaat boterham nr 1 als een speer en vaak nog een halve achteraan. En het helpt hier enorm goed als ze zelf de stukjes brood mag prikken met een vork.

Misschien kan je pap proberen?

8. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Mijn dochter heeft ook moeite met ontbijten en lust geen pap. Ik geef haar nu eerst een flesje warme melk en na een uurtje gaat er dan wel een broodje in. Ik zou eens experimenteren met andere soorten ontbijt, misschien gaat dat makkelijker. Wij hebben 's morgens alle tijd, maar ik snap dat het vervelend is als je weg moet.

9. Amethist

Amethist Niet meer actief

Heb je al eens iets anders geprobeerd als ontbijt ipv brood? Misschien houdt ze gewoon niet van brood als ontbijt. Ik krijg 's morgens zelf ook echt geen brood weg, dus eet bv. 2 cracottes of 2 (volkoren) crackers.

10. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Iedereen erg bedankt voor jullie reacties!

Morgenochtend gaan we bambix proberen. Vanochtend heeft ze uiteindelijk 3/4 cracotte cracker met boter opgegeten. We blijven dus even zoeken. Fijn om te lezen dat er meer 'slechte' ontbijters zijn ;)

Groetjes!

Deel Deze Pagina