Volgens de arts op het consultatiebureau is 300cc het minumum. Dochter krijgt zo'n 500-600cc op een dag, omdat ze nog steeds een avondfles krijgt. Vond de arts prima, zolang derest ook maar gegeten wordt.
Ik begreep altijd dat ze met-vooral (half)volle melk-zuivelprodukten meer dan 300cc per dag te zout en eiwitten binnen krijgen wat niet goed is voor de nieren, plus het verzadigd te veel. Op zich als je kind daarnaast goed eet weet ik niet of het dan echt schadelijk zal zijn? mn zoontje van 3 jaar drinkt ook graag eer melk maar ik hou nog wel de rem erop. Weet ook niet tot welke leeftijd dit geldt?
De richtlijn vanaf 1 jaar is tussen de 300-500cc ZUIVEL. Dus dat is de melk, kaas, toetjes etc! Heeft inderdaad te maken met zouten en eiwitten volgens mij... Hier krijgt ze 2x per dag 150cc melk in een beker en dan nog een toetje, dus ongeveer 400cc/dag!
Volgens mij als je met 9 maand op halvolle melk overgaat moet je nog wel de norm van minimaal 500 cc zuivel aanhouden, bij 1 jaar wordt dat 300 cc. Hier sinds deze week van volle naar halfvolle melk, omdat wij dat ook drinken. Nu 160 cc pap, een beker tussen de middag, toetje griekse yogurt ongveer 75-100 cc en een scheut melk in de thee voor het slapen gaan, dus ongeveer 350 per dag denk ik.