rijstebloem en wel/geen nutriton?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Suzannes, Jun 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

Nov 20, 2009
    1,130
    3
    36
    Op advies van het CB gaan wij vanavond wat rijstebloem toevoegen aan de laatste fles. Laatste fles is 180+6 en 2 schepjes nutriton ( tegen spugen en dat ze wat langzamer drinkt).
    Moet je dan ook nog nutriton toevoegen bij de rijstebloem of niet? En ze drinkt nu met de S-speen van Difrax (gaat nog steeds best snel), is de ervaring dat je voor een fles met 1 schepje rijstebloem ( en dus misschien nutriton) al echt een M-speen moet hebben?

2. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Je moet ook nutriton toevoegen hoor. Rijstebloem wordt vloeibaarder in haar maag, dus ze heeft de nutriton nog nodig. Ik verwacht dat je geen m speen nodig hebt, hier pas bij een maand of 5 a 6 maat m nodig.

Als het op advies van cb is, zal het wel ok zijn, maar is jouw meisje niet nog heel erg jong voor rijstebloem? Nog geen 4 maanden?

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wat maria zegt: nutriton werkt anders dan rijstebloem..

Waarom heeft het CB het geadviseerd op deze leeftijd? Als het voor de honger is, kun je ook eens een schepje extra nutriton proberen. Dat werkte hier net zo goed, en valt niet onder de bijvoeding ;)

4. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Hey,

Wij zijn ook bij nog geen 4 maanden begonnen met rijstebloem en ook wij hebben de s-fles van difrax. Ik zal wel een M speen erop zetten omdat er vlokken in de rijstebloem zitten waardoor de S speen verstopt komt te zitten. je maakt een fles nutrilon je zet hem in de magnetron en daarna voeg je de 2 schepjes toe....en ik zal niet zoals hierboven een extra schep nutrilon doen want dan hebbie kans dat je kleine niet meer kan poepen.

weetje ze is nog geen 4 maanden nee maar als een kind eraan toe is, is het eraan toe wat anderen daarvan vinden moet je maar niets van aantrekken hoor.....luister maar lekker naar je gevoel...doe ik ook....advies is een advies en geen regel ;)

en ons kleintje doet het echt heel goed en slaapt bijna elke nacht lekker door ;)

5. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

Nov 20, 2009
    1,130
    3
    36
    @ Waarom onder 4 maanden: laat ik het zo zeggen: we hebben hier ALLES al uit de kast getrokken, dit weet het CB ook, vandaar het advies.

@ Cynnie: ik hoef dus geen gekookt water te gebruiken? dus gewoon de fles klaarmaken zoals normaal ( water opwarmen in magnetron en dan de melk en nutriton erbij), maar dan dus ook de rijstebloem erbij? En dan 2 schepjes he?

6. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Jah je maakt een gewone fles (water + 6 schepjes) klaar en maakt hem warm, na het warm maken voeg je de 2 schepjes rijstebloem toe (ik heb vanillesmaak) schudden en geven....denk wel aan een grotere speen he ;)

7. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

Nov 20, 2009
    1,130
    3
    36
    Thanks Cynnie! En ik heb de M-speen van Difrax ook in huis, dus zal die proberen. Ik heb zelf de neutrale smaak gekocht, we zullen zien hoe het gaat ;)

8. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Succes laat je het even weten?? :)

9. misa

misa Niet meer actief

Eens, zoals Cynnie zegt. kan me voorstellen dat als je alles al hebt geprobeerd dat je dan toch maar aan bijvoeding begint.
    Succes!

10. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

Nov 20, 2009
    1,130
    3
    36
    Thanks jois!
    @ Cynnie, doe ik!

11. misa

misa Niet meer actief

Maar heeft je kindje honger dan?

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Is het CB de enige die je geinformeerd hebt over de voeding? Je kunt ook eens bellen met de fabrikant van de voeding, die gaven mij het best werkende advies..

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klopt, bij die telefoon zitten een paar mensen die echt goed kunnen helpen!

14. sam32

sam32 Bekend lid

Jul 14, 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje is zelfs een maandje jonger en ook bijons is door het cb geadviseerde om evt met rijstebloem te gaan beginnen,omdat hij 7 kilo is en niet genoeg heeft aan de melk, nutriton ed. Ook ik heb de vraag gesteld of de nutriton er dan wel door moest blijven en ze gaven aan dat het beter was dit wel te blijven doen

15. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Nutriton en rijstebloem werken anders. Rijstebloem wordt weer vloeibaar in de maag, en helpt dus niks tegen het spugen. Dus voor spugerds, moet je de nutriton blijven geven.

Sam, heb jij weleens zo'n flesvoeding-lijn gebeld? Gewoon als extra informatiebron. Dan kun je dan zelf wel overwegen of je het wil doen, of niet. Maar ik zou niet op 1 bron afgaan ;)

16. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Hey,

Ben benieuwd of het nu beter gaat met rijstebloem??

Share This Page