Baby 7 weken drinkt te snel. Fles binnen 5 minuten leeg!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door thirza72, 27 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. thirza72

thirza72 Actief lid

28 dec 2009
    259
    0
    0
    Mijn dochtertje is 7 weken en meer dan 5 kilo.
    Ze krijgt KV (5 x 165cc) ze heeft nu speen 2 (AVENT) dit ging heel goed (15 minuten over een fles), maar nu drinkt ze hem binnen 5 minuten leeg. Ben terug gestapt naar speen1 , maar dan stopt ze met drinken of valt in slaap. Nu wel weer speen 2, ze heeft ook niet meer krampjes, maar tja 5 minuten is geen 15 minuten!

Hebben meer moeders hier ervaring mee?

2. Starsleeper

16 jul 2008
    76
    0
    0
    Je kan altijd proberen om de melk iets te dikken, maar aan de andere kant, als ze er geen last van heeft zou ik me geen zorgen maken. Snel drinken kan leiden tot krampjes, maar je zegt zelf dat ze er geen last van heeft...

3. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    als ze huilt na de fles ( weet niet of ze dat doet?) kan het ook zijn dat haar zuigbehoefte nog niet bevredigd is.Mijn dochter had het ook met Avent. Na lang zoeken naar de juiste fles + speen zijn we uitgekomen bij difrax ( S fles) + dental speen.

4. misa

misa Niet meer actief

Ik zou ook denken aan indikken met johannesbroodpitmeel: Nutriton van nutrilon.

Lastig soms he die spenen en flessen en wat is nou het beste..!
    Ja, huilen na de fles kan ook betekenen dat ze meer zuigbehoefte heeft. Kun je opvangen met een speentje.

Mijn zoontje is ook vaak erg snel en we lassen altijd een speen/boer pauze in tussendoor. Vind ie niet leuk, maar het is echt tegen de snelheid en krampjes (door lucht). Na de fles krijgt hij weer de speen als hij dat wil.

5. Juno77

Juno77 Actief lid

18 aug 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben hetzelfde probleem (los van het spugen), daarom dikken we de voeding in met johannesbroodpitmeel. Werkt super!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Toch maar een nummer 1 speen nemen, of de voeding over 2 flessen verdelen, eentje met nummer 1 speen (voor de zuigbehoefte) en eentje met nummer 2 (om de honger te stillen).

7. thirza72

thirza72 Actief lid

28 dec 2009
    259
    0
    0
    Bij het wisselen van spenen tijdens voeding, raakt ze in de war en komt het melk haar mond weer uit en versslikt ze zich, ook bij speen 1. Stoppen tijdens de voeding voor boertje werkt ook niet, want dan pakt ze de speen daarna nog gulziger, waardoor ze zich elke keer verslikt.
    Heb ook difrax geprobeerd, maar werkt ook niet.

Bedankt voor jullie meedenken. Ik heb haar nu 2 dagen alleen met speen 2 laten drinken, geen 1 krampje gehad deze laatste dag? Ik zet haar wel rechtop bij het drinken. Nog steeds gaat de fles binnen 7 minuten leeg, maar daarna is ze wel voldaan. Ze heeft nooit gehuild na de fles (hoe snel het ook gaat). Ik zit wel te denken over johannesbroodpitmeel. Kun je dit gewoon bij kruidvat kopen? en hoe werkt dit?

8. misa

misa Niet meer actief

Je kunt johannesbroodpitmeel bij een drogist of supermarkt kopen. Het heet nutriton van nutrilon en zit in een doosje. Je voegt gewoon wat toe aan elke voeding. De hoeveelheden staan op het pak beschreven.
    Kost geloof ik 4,95.

9. thirza72

thirza72 Actief lid

28 dec 2009
    259
    0
    0
    Ik heb net johannesbroodpitmeel gekocht van nutriton, ik ga het de volgende voeding proberen.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je zou dan ook eens de Medela Calma speen kunnen gebruiken. Daar verslikken ze zich veel minder mee!

Deel Deze Pagina