Mijn zoontje is met ruim 2 overgegaan naar de peutergroep. Hij was er heeeeeel erg aan toe. Hij is nogal fysiek ingesteld en ging dus ook al vaak buiten spelen met de peuters bijvoorbeeld, of een uurtje op de peutergroep spelen. Toen hij echt overging is hij ook gaan wennen. Wel zonder ons trouwens, want dat was gewoon een paar uurtjes overdag. Vraagje: heb je geen "overgangsgesprek" gehad van de leidsters van beide groepen waarin werd uitgelegd wat de bedoeling was/is? Wij wel, en dat vond ik wel handig. Daar werden we ook een beetje voorbereid op het feit dat het nog best wel moeizaam kon worden. En dat was het bij ons dus helaas wel. Zoals ik al zei was ons zoontje er erg aan toe, maar de eerste weken was het elke dag huilen bij het brengen en halen. Tot aan complete hysterie aan toe. Ze hadden al gezegd dat dat juist gebeurt bij degenen van wie je het niet verwacht. En dat was dus ook zo... Gelukkig is dat na een tijdje over gegaan en nu gaat hij meteen spelen als we hem brengen en wil hij niet meer mee naar huis. Je merkt ook enorme veranderingen aan hem. Vooral qua taal maakt hij echt enorme sprongen. Dus al met al: het komt goed!