Overstap naar voeding vanaf 6 maanden

Discussion in 'Voeding' started by LovingMom, Nov 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LovingMom

LovingMom VIP lid

Nov 12, 2008
    8,094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Klein vraagje (misschien wel een domme):

Onze zoon wordt, volgens onderschrift morgen maar ik ga uit van 1 december, 6 maanden en moeten dus overgaan op voeding vanaf 6 maanden. Nu is mijn nutrilon pak 1 bijna op en moet vanavond nieuwe halen, zou ik al kunnen beginnen met pak 2?
    Neem aan dat die paar dagen toch niet uitmaken?

Eingenlijk heb ik dezelfde vraag voor potjes. Ik kan toch al beginnen met potjes vanaf 6 maanden?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het kijkt niet op een paar dagen. Kijk gewoon even hoe ze op een fles opvolgmelk reageert. Wees niet verbaasd als ze er minder van drinken wil, er zit namelijk vrij veel zetmeel in, waardoor ze zich voller voelt. Van opvolgmelk moet je ook absoluut niet meer dan 800cc op een dag geven, omdat je kind anders veel meer kans op darminfecties heeft door het hoge ijzergehalte.

Nu ze 6 maanden is kun je ook voorzichtig beginnen met bijvoeding. Mag uit een potje, maar gewoon zelf groente koken en een stuk aan je dochter geven is veel gemakkelijker.

3. Skye

Skye Niet meer actief

Kyra is hier 6 maanden maar ze krijgt al potjes van 8 maanden, omdat daar stukjes in zitten. Gewoon kijken hoe je kindje reageert. Het komt niet op een paar dagen aan

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,204
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Sluit me aan bij bovenstaande! Paar dagen eerder of later is echt geen probleem.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voor voedselintroductie zijn de potjes 'vanaf 6 maanden' minder geschikt, omdat ze mengsels en vlees bevatten. Daarom is eigen kook beter.

Share This Page