nutriton en avent/difrax flessen

Discussion in 'Flesvoeding' started by boterbloempje83, Sep 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

Dec 14, 2009
    1,526
    0
    0
    Dames,
    sinds gisteren zijn we begonnen met nutriton te geven ivm het vele malen spugen van onze zoon..

welke speen kan ik het beste op de avent daarvoor zetten?
    hebben nu de gewone (maat1) en maar een paar gaatjes erin geprikt, maar hoop dat ik over paar dagen weer voeden kan zonder nutriton.. vind het een beetje zonde om die spenen allemaal in te prikken :) deze vraag geldt tevens ook voor de difrax flessen ;)

wie o wie?

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Als je er bij Avent gaatjes in gaat prikken, kan je net zo goed een speen groter nemen! Wij geven al vanaf een maand nutriton bij en hebben nu speen 3 voor haar. Even uitproberen hoe snel hij de fles leegdrinkt met een andere speen?

3. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

Feb 1, 2011
    519
    0
    16
    Wij geven nutriton vanaf haar 2e week. We bleven gewoon dezelfde speen gebruiken. Bij een speen met meer gaatjes gaat de voeding weet te snel naar binnnen en spuugt ze het weer uit.

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Difrax een M speen. Werkt super. Je hebt ook een 123 speen van Difrax, maar zelf vind ik dat niet fijn op de difrax fles, omdat je de fles niet kunt draaien en dus steeds de speen moet verstellen. De 123 speen gebruik ik gewoon op dr Dr Brown fles. Avent heeft ook 123 spenen.

5. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben met het indikken speen m gebruikt van difrax. Maar hij kreeg ook al omneo voeding. Toen we over gingen naar standaard voeding vanaf 6 maanden, zijn we ietsje minder gaan indikken en weer speen s gaan gebruiken.
    Difrax heeft gewoon grote en kleine gaatjes. En Avent heeft 1 of meerdere gaatjes.

Ik zou ook niet gaan bij prikken, maar gewoon ff een nieuwe speen kopen.

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Toen wij met 5 weken Nutriton zijn gaan gebruiken, hebben we ook speen 2 van Avent gekocht. Een tijdje later ook speen 3 omdat we meer gingen indikken en ze het er soms écht niet door krijgt.

Gaatjes prikken is dus niet nodig, Avent heeft gewoon spenen met meerdere gaatjes.

7. aggy

aggy Bekend lid

Jan 15, 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Wij hebben de 123 van difrax, onze meid kan gewoon met de 1 stand. Als we pap geven dan beginnen we met stand1 en draaien de fles dan gewoon even als het wat moeilijker wordt. Dit kan best.

8. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

Dec 14, 2009
    1,526
    0
    0
    Heb van de avent flessen de 123speen gehaald, maar met nr1 drinkt meneertje veelste snel een fles leeg (tenminste dat denk ik ;) 10min is volgende mij te snel?)

morgen gaan we de stad in om voor de difrax de andere spenen te halen..
    bedankt dames voor de reacties!

9. Supertrotsemam

Aug 6, 2011
    32
    0
    0
    Noord-Holland
    Wij gebruiken de S speen van Difrax.
    10 min is inderdaad te snel, je kindje hoort er ongeveer tussen de 15 en 20 min over te doen.

10. misa

misa Niet meer actief

123spenen zijn niet voor alle kindjes geschikt. Dan kun je beter voor S of M of L kiezen. Of 1 of 2 of 3.

11. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    123speen van Avent zit ook echt een enorm gat in, je kan inderdaad beter van Avent een 1, 2 of 3 of van Difrax S, M of L nemen.
    Die 123speen van Avent is volgens mij ook een speen voor pap. Wij gebruiken 'm zelf wel af en toe, de laatste voeding gaat meer Nutriton in en die wordt dus behoorlijk dik.

12. Hester

Hester Niet meer actief

Met Nutriton gebruiken we nu de M speen van Difrax en van Avent de nr 3.

13. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

Aug 2, 2011
    3,407
    1
    0
    Gebruik met nutriton de difrax speen S. Gaat soms nog steeds snel, dus voorlopig houden we deze nog..

Share This Page