Overstap nutrilon 1 naar omneo....

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Momfulness, 17 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Moet ik nu ineens overstappen of eerst mengen met de vorige voeding ?

Iemand ervaring? :(

2. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ik ben destijds in 1x overgestapt. Dit was op advies van cb.
    Waarom stap je over?

3. Momfulness

bedankt, wij zijn nu vanaf vanmiddag ook ineens overgestapt.
    Ons kindje heeft last van obstipatie. Hij was gisteren heel hard aan het persen de hele dag en bleef maar huilen. Dat al een paar dagen. Verlos en cb raadde aan om over te stappen op deze voeding. Waarom stapte jij destijds over?

4. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Wij zijn ook in één keer overgestapt. Naar Omneo kan dit ook, omdat het een dieetvoeding is en lichterverteerbaar dan de de standaard. Onze dochter had veel last van krampjes, dat was bij ons de reden om over te stappen. Met een half jaar zijn wij weer teruggegaan naar de standaard. Deze keer hebben we wel een tijdje beide soorten gemengd.

5. Momfulness

Bedankt, ik ben nu ineens overgestapt.
    Hij heeft wel de hele nacht gehuild. Weet niet of het van de krampen was maar denk het wel...

Kan dat door de overstap komen?

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar flesvoeding.
    Elmo

7. Koekeloerie

Och arm ventje. Onze dochter spuugde en spuugde maar, huilde en gilde tijdens de fles. Op advies zijn we overgestapt naar de Omneo omdat die dikker is (veel dikker, dus houdt rekening met een ander speentje) en dan beter op haar maag bleef liggen.
    Uiteindelijk bleek ze KMA (koemelkallergie) te hebben, dus na 14 dagen WEER geswitcht van voeding ;).
    Had wel het idee dat ze de Omneo het lekkerste vond. Succes! Owja de legergroene luiers horen erbij hihi

8. Momfulness

Bedankt voor jullie antwoorden.

Hij heeft vannacht erg veel last gehad van de krampen maar hij poept tenminste goed. Even wennen denk ik...

@Ilse hoe kwamen jullie achter de koemelkalergie?

Haha legergroene poep...

9. Koekeloerie

Fijn dat het los is gekomen.
    Och die luiers waren hier zooo vol. Maar ons meisje had al geen moeite dus met die Omneo waren ze echt giga.
    Ze lag dan tijdens het verschoonen ook zo heel trots naar me te kijken :D

Na een paar dagen begon het weer van voor af aan. Weer huilen, gillen, zwiepen met de armen tijdens de fles. Uiteindelijk weigerde ze de fles. Ik kreeg er gewoon niets meer in. Tijd voor een arts. Ze dachten aan reflux en kreeg Zantac mee. Dat ging beter maar ze bleef weigeren. Weer terug en geeist dat ze een oplossing gingen vinden want mama kon het niet meer aan zien. Hij stelde als laatste poging voor een hele fijne hypoallergene voeding met geen enkele spoor van koemelk. Als dat het niet was werden we doorverwezen. Prima ik wil nu actie, maar dit is de laatste keer dat ik van voeding wissel, want dat kan ook niet goed zijn voor haar darmen. Sinds ze Nutramigen krijgt geen gegil meer, geen zwiepende armen, maar rust :). Ze drinkt netjes haar flesjes leeg en oogt weer tevreden.

Het doet nogal wat met je als je je kind pijn ziet hebben en je staat machteloos toe te kijken. Hpelijk is het met de Omneo opgelost.:)

Deel Deze Pagina