Wanneer begonnen met papfles?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Beeby, Apr 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beeby

Beeby Lid

Mar 20, 2012
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Onze kleine man is nu 3 maanden oud. Hij krijgt om 9 uur de laatste fles ( deze later geven werkt echt niet, al heel vaak geprobeerd). Hij wordt nog steeds elke nacht rond 3 uur wakker, natuurlijk niet zo heel gek ,want dat laat hij er alsnog 6 uur tussen. Maar nou wil ik eigenlijk gaan kijken wat hij doet als die laatste fles een papfles wordt. Maar de richtlijnen hiervoor zijn dat je hier vanaf 4 maanden mee begint. Ik ben wel benieuwd wanneer jullie met de papflessen zijn begonnen? Gewoon gewacht tot 4 maanden ? Of zijn sommigen van jullie hier al wat eerder mee begonnen?

Groetjes van ons :)

2. Alita

Alita Niet meer actief

3 maanden is wel erg vroeg denk ik....
    Maar waarom geef je niet nog een fles rond 23-24 uur dan?

3. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

Apr 1, 2011
    1,612
    38
    48
    Ik ben dr eerder mee begonnen, maar dat was echt omdat ik op een gegeven moment weer op 7 flessen zat omdat ze de nacht niet meer doorkwam. Toen ben ik met 3 maanden en 1 week een (thee)lepeltje rijstebloem erbij gaan doen en rustig aan opgebouwd.
    Ging prima hoor..

4. Beeby

Beeby Lid

Mar 20, 2012
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb dit al een aantal keren geprobeerd. Maar hij slaapt rond die tijd al heel diep, dus moet hem dan wakker maken. Maar dan valt hij elke keer weer in slaap na een paar slokken en drinkt dan ook neit verder. En goed wakker maken met luiers verschonen en andere dingen werkt ook echt niet. En dan legde ik hem uiteindelijk weer op bed, maar dan wordt meneer standaard rond 01.00 wakker. Dus die late fles werkt hier echt niet.

5. Beeby

Beeby Lid

Mar 20, 2012
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Merkte je ook dat het echt hielp die rijstebloem? Kwam je daardoor beter de nachten door?

6. Corry1985

Corry1985 Actief lid

Oct 12, 2008
    383
    0
    0
    Noord Holland
    docher is nu 5,5 maand en ik heb het nog niet gegeven...
    4 flessen per dag. 3 keer 180+6 en laatste 210+7
    dan een klein hapje fruit tussen fles 1 en 2...
    ze slaapt van 21 tot 8...

7. Alita

Alita Niet meer actief

nee oke wakker maken is het ook niet he......sorry meer tips heb ik niet op dit moment...
    Maar 3 maanden is nog klein he in principe is het normaal dat ze s`nachts nog komen....om dan nu voor je eigen gemak al rijstebloem te geven...ik zou dat niet doen eigenlijk...

8. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

Apr 1, 2011
    1,612
    38
    48
    Ja toen ging ze de nachten weer door.. MAAR! Mijn meisje deed dat ook al he voor die rijstebloem.. Pas toen ik begon te merken dat ze niet meer genoeg had aan haar 5 flessen van 200 en op een gegeven moment aan veel te veel voeding kwam per 24 uur, ben ik een schepje in de laatste fles gaan doen. En toen ging ze de nachten dus weer door.

Ik heb trouwens een hongerige baby hoor..

Maar weet niet of t met jouw kleintje zal helpen hoor:)

9. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Hier na 3 maanden en 3 weken gestart met rijstebloem omdat ze over de liter voeding zat (5x 180/6) sliep toen wel van 22.00 tot 4.00.
    En overdag kwam ze iedere 3 uur dus kreeg ze soms 6 flessen.
    Wij hebben toen 1 schepje rijstebloem erbij gedaan en dat steeds verder opgebouwd waarbij ze 3 schepjes rijstebloem bij haar laatste fles had. Ze ging toen nachten maken van 20.00 tot 8.00 en zo kwamen we weer om 5 voedingen.

Maar zolang ze niet aan de max van de voeding zitten zou ik het niet doen.

En er is altijd nog voeding voor hongerige baby's. hier werkte dat bij haar niet, bij ons zoontje toen der tijd wel.

10. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    1,608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Ik ben met 3,5 maand begonnen. Hij sliep 10 uur door en wetd steeds minder tot hij uiteindelijk nog maar 7 uur sliep. Hij krijgt nog steeds 1 schepje (zelfde als flesvoedingsschepje)

11. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Hier ook met 3.5 maand begonnen!

12. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Hier met 6 maanden maar niet asl laatste voeding dus daar heb je niet veel aan ;)
    Zou niet voor de 4 maanden beginnen als je nog niet aan de max voeding zit.

13. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Sinds deze week, maar dan als ochtendfles... ;)
    Nooit een papfles gegeven in de avond omdat ik zelf denk dat een baby met een hele volle buik niet lekker slaapt, dus vandaar mijn keus om geen papfles in de avond te geven..
    Nu reageert hij ook niet goed op rijstebloem, dus heb gewacht tot we de fijne granen pap konden geven!

Overigens slaapt ons mannetje met zijn 7 maanden nog niet door, denk ook dat je daar weinig invloed op kan uitoefenen...
    De 1 doet het met 4 weken, de ander pas met 1,5 jaar...
    Volg het ritme van je kleintje, dat is het belangrijkst!

14. Beeby

Beeby Lid

Mar 20, 2012
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen bedankt voor alle reacties. Ik kwam met deze vraag omdat ik toch wel van veel mensen van 'de oude stempel' te horen krijg dat er gewoon een beetje pap door de laatste fles kan want daar slapen ze dan een stuk langer op. Maar twijfelde er al heel erg over. En heb ook wel een aantal gevallen gehoord waarna de kleine dan ineens de hele nacht sliep. Maar ga het nu toch nog maar niet proberen. Na 4 maanden kijken we wel eens weer verder.

15. Alita

Alita Niet meer actief

Denk dat het idd het beste is...succes verder hoor:)

16. Beeby

Beeby Lid

Mar 20, 2012
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt :)

17. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Goede beslissing denk ik.. het lijkt alsof alle kindjes vroeger vanaf de geboorte al doorsliepen maar dat is echt niet normaal :) Succes!

18. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Oh herkenbaar, die lastige laatste fles. Al mijn kinderen hebben er veel moeite mee gehad, maar vooral mijn jongste. Wat ik bij hem deed was hem slapend een fles geven om 23.00 uur. Ik verschoonde hem wel. Soms werd hij wakker, soms niet en dan ging ik zitten op bed met het voedingskussen en dan gewoon de fles in zijn mond en al slapend dronk hij er toch redelijk veel van. Als ik merkte dat hij dieper in slaap dreigde te vallen of stopte met drinken bewoog ik de fles even heen en weer in zijn mond of wreef over zijn handje en dan dronk hij weer verder.

Gelukkig was hij vorige week 4 maanden en krijgt hij nu om 19.00 een rijstebloemfles en slaapt hij lekker door tot ik hem wakker maak om 7.00/7.15

Succes en ik zou nu in ieder geval nog geen rijstebloem geven als ik jou was. Hij is net even te jong.

19. Alita

Alita Niet meer actief

idd...........soms duurt het erg lang helaas...maar dat hoort er allemaal bij vindt ik en dat moet je accepteren;)

Share This Page